Het plan is ontstaan om over precies een jaar een rondreis te maken over het Amerikaanse continent met de auto (deze kunnen we regelen in Vancouver), namelijk beginnen in Vancouver in februari 2013. Dan via Mexico, Guatamala, Honduras, El Salvador, Nicaragua en Costa Rica rijden we door naar Panama City. Om vervolgens weer terug te rijden en een half jaar later (augustus 2013) weer in Vancouver aan te komen.
Het is nog maar een vaag plan wat zeker nog geconcretiseerd moet worden. Maar ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, tips en tricks en noem maar op wat we mee kunnen nemen of zeker over na moeten denken.
Paar vragen die ik zo heb zijn bijvoorbeeld:
- Is het mogelijk om met een Canadese auto zo rond te trekken en de grenzen over te steken? Heb je daar speciale papieren voor nodig zoals verzekeringen en dat soort dingen?
- Wat zijn must see’s in de verschillende landen waar we sowieso langs moeten rijden?
- Is er iemand die deze trip of een deel ervan een keer afgelegd heeft? Hoe beviel dat? Wat was leuk en ging goed wat zou je een volgende keer anders doen?
- Hoe zijn de grenzen tussen de landen? Zijn deze in bepaalde plaatsen veiliger over te steken dan in andere bijvoorbeeld?
- Ideeën voor leuke (goedkope) slaapplaatsen?
En noem zo maar op. Ik hoor graag wat jullie van het plan vinden en waarvan jullie denken dat moet niet vergeten worden (zowel qua planning als qua plaatsen die bezocht moeten worden).