Reis naar Ascoli piceno

Dag iedereen,

Ik vertrek op 26/08/11 samen met mijn dochter naar Ascoli Piceno. Via Ryanair hebben we een vlucht geboekt die ons brengt tot Ancona. Vanaf daar zouden we met de trein of bus verder willen reizen.

Ik heb gezien dat je een trein kan nemen tot San Bendetto, doch ik weet niet of het treinstation van vertrek dicht bij de luchthaven van Ancona ligt. Weet iemand hoe dit heet en hoe je het kan bereiken vanaf de luchthaven.

Verder zijn alle tips omtrent, toerisme, bezienswaardigheden, plaatsen waar je lekker kan eten in de buurt van Ascoli welkom. Weet iemand of de mogelijkheid bestaat of je ter plaatse ergens een vespa kan huren.

Voor mij is dit samen met mijn dochter de tweede reis die we maken naar het buitenland. Ik ben bijna 56 j en ben eigelijk nog een leek wat buitenlandse reizen betreft. Daarom doe ik deze oproep aan jullie in de hoop dat jullie me goede informatie kunnen bezorgen, alvast bedankt.

Groetjes

willy

Hallo,

Om in Ascoli Piceso te komen neem vanaf het vliegveld een bus naar Ancona Treinstation Vandaar uit de trein naar Ascoli met een overstap in San Benedetto De reis duur is ongeveer 2 uur afhankelijk uiteraard van de overstaptijd. Hier een link voor tijden!http://www.ferroviedellostato.it/ferrovie/util/inglese.jsp

Hallo,

Bedankt voor je reactie, misschien kunt u me zeggen bij welke maatschappij het best een auto kan gehuurd worden. Hoe is het reizen met het openbaar vervoer, gaat dit vlot of verlies je hopeloos veel tijd?

Groetjes

willy

Ben zeer tevreden over het openbaar vervoer in Italie. Over het algemeen gaat het altijd goed en rijden ze op tijd. Verder huur ik eigenlijk zelden een auto, en als ik het doe huur ik meestal vanuit nl een auto bij een grote autoverhuurder op het vliegveld waar ik land zoals Hertz europcar ect. Deze hebben vaak goede tarieven voor bv een week en vaak kun je hem ook inleven op een andere locatie.

Groeten Peter

Hoi Peter,

Hartelijk dank voor jou tips, zal er zeker aandenken. Indien we je na onze vakantie ergens mee kunnen helpen, laat je vragen dan zeker maar komen.

Groeten

willy

Hallo Willy,

In ieder geval een fijne vakantie, ik ben zelf volgende week weer voor een paar weekjes in Italie. Niet echt mijn favoriete land als backpacker, maar goed in de meeste landen is het nu of moesson of winter dus ga dan dichtbij het zonnetje weer opzoeken. Ben zelf meer van Latijns amerika of Azie maar dat komt van de winter wel… Veel plezier en voor al je vragen post ze gerust en als ik kan helpen zal ik dat zeker doen.

Veel Plezier en mooi weer!

Groeten Peter