Hoi allemaal,
Aankomende zomer zou ik graag een keer naar de kust in de regio Alentejo willen. Heeft er iemand tips voor leuke plaatsen of accommodaties?
Groetjes Gabriëlle
Hoi allemaal,
Aankomende zomer zou ik graag een keer naar de kust in de regio Alentejo willen. Heeft er iemand tips voor leuke plaatsen of accommodaties?
Groetjes Gabriëlle
Hoi Gabrielle,
Ik ben daar wel een dagje geweest, de omgeving is mooi. Maar ik kan je niet helpen aan leuke plaatsen of accomodaties. Ik zag in Albufeira.
Succes…
Groetjes Anika
Dag Gabriella
Heb je al eens bij gastvrij-portugal gekeken? Zij hebben leuke accomodaties ![]()
Als ik nog achter leuke adresjes kom laat ik het je nog wel weten.
Hierbij alvast eentje die ook aan te raden is met veel keus :
Groetjes uit Noord Portugal
Rob
NO CAMPO: Een landelijk gelegen vakantiehuis in het natuurgebied van de Costa Azul. Filevrij naar de stranden van Melides of Stº André. Voor liefhebbers van wandelen, fietsen, lekker eten en uitrusten onder de kurkeiken. Een cultuurshock in ZW Portugal.
Een huisje op een uur van het vliegveld van Lissabon, compleet ingericht voor 4 personen en van alle gemakken voorzien, rondom vrij gelegen met eigen terrassen en veel privacy op 4ha eigen grond; zitten onder de kurkeiken, uitkijken op de olijfgaard of ontbijten onder de druivenranken.
Kijk op www.nocampo.com voor meer over deze accommodatie.
Hoi Rob en Anika,
Bedankt voor jullie reactie! Krijg al helemaal zin in de vakantie!
Rob heb je ervaring met Gastvrij Portugal als organisatie? Een vakantiehuis is natuurlijk echt super! Ik heb zelf altijd een Belvilla vakantiehuis gehuurd. Die organisatie ken ik en is ook altijd goed bevallen. Ik zag dat ze ook vakantiehuizen in Alentejo verhuren.
Ik heb ook al een beetje zitten zoeken naar wat je daar allemaal kunt doen. Lijkt me wel een hele interessante regio als ik het zo allemaal lees.
Oké, 't is een beetje off topic, maar waaaaw! Superknap, ik ben jaloers! 'k Ben vorig jaar meerdere keren per week in Santa Margarida en omgeving geweest en 't is daar echt enorm mooi. Daar wil ik op termijn zelf ook iets aanschaffen… nu goed, dromen.
Om op de vraag van de TS terug te komen. Wil je echt aan de kust zitten en vind je het niet erg om iet toeristischer te zitten, is b.v. Vila Nova de Milfontes een idee. Er stoppen ook wel wat bussen, o.a. eentje naar het zuiden.
Persoonlijk was ik erg gecharmeerd door Porto Covo. Enorm leuke strandjes in de buurt ook.
Dag Gabriella
Sorry dat ik nog niet had geantwoord…:o
Toen wij nog een Guesthouse hadden in Portugal hadden we ons ook aangemeld bij ‘gastvrij Portugal’
In feite is het puur een mediator voor particulieren dus alle huizen worden voor zover ik weet particulier beheerd.
Veel plezier in Alentejo.
Groetjes Rob
PS een ander heel leuk adresje is:
http://www.osdoisgalos.com/index.htm
In Melides! Uitgebaat door een Nederlander, als ik mij niet vergis en schijnt zeer mooi te zijn. Ik ben er zelf nooit geweest. Ik vind het wel een supergezellig plaatsje!
Wij logeerden in Melides onze gasten altijd bij http://www.moinho-velho.com/, gerund door de Britse Susan, een echte schat. Je kan er, als je een hotelkamer boekt, gebruik maken van de gastenkeuken. Maar ze verhuurt ook enkele bungalows. Geen zwembad, maar de zee is op minder dan vier kilometer en er is een jacuzzi mmmm! ![]()
Excuseer, ik bedenk mij nu net dat dat in Deixa O Resto is (bangelijkste plaatsnaam ooit!) en dus niet in Melides, zoals ik verkeerdelijk zei. Maar 't is in elk geval in de buurt, een supermooie buurt!