Costa Vicentina

Kent er iemand een leuke plaats aan de Costa Vicentina (tussen Sines en Bordeira zo’n beetje) om een dag of zeven te verblijven.
Wij houden van mooie stranden, maar er moet ook buiten het strand wel wat te beleven zijn (voldoende restaurantjes, oud stadje, …). Ik weet dat de Alentejo kust zeer dun bevolkt is, maar er moet hier en daar toch wel een kuststadje zijn wat de moeite waard is.
Iemand?

Dag Amboseli!

Ik ben zelf superfan van de Costa Vicentina! Ik verhuur een vakantiehuisje in Odemira, een gezellig dorpje met de nodige resto’s, waar je echt de typische Portugal-sfeer kunt opsnuiven. Bijkomende voordeel: op 20 minuutjes ben je aan het strand. Ik weet niet of ik hier de website mag doorgeven? Want daar staat veel info op over de regio…
Wil je meer activiteit, kan je denk ik best kijken naar Vila Nova de Milfontes.

Dank je Liesbetje. Ik heb ondertussen al een hotel geboekt in Vila Nova de Milfontes. Die plaats leek me het meest aan te leunen bij wat we zoeken. Ik hoop dat er al wat leven is begin juni …
Kan ik eventueel het adres van de website via PM krijgen?

Blijkbaar zit nu jouw inbox vol. :slight_smile:

Dank je wel Liesbet. We gaan ook proberen een (klein) stuk van de Rota Vicentina te lopen. En verder natuurlijk de streek verkennen want buiten Evora en Beja hebben we nog niet veel gezien van de Alentejo.