28 maart vertrekken wij naar Kenia.
Verstaat men onder regentijd in Kenia, 24 uur regen of een flikse bui en daarna lekker zoning en droog?
Ik hoop toch een beetje op het laatste.
Hoi
Net als bij ons, in Nieuw Zeeland en Namibië houdt het weer in Kenya zich niet meer ‘‘aan de voorspelbare’’ (regen)tijden… Wel of niet dankzij de global warming.
In Kilifi heeft het gisteren 5 minuten geregent.
Toen ik in maart 2005 in Kenya was heeft het niet geregend.
In maart 2006 ook niet.
Garanties zijn er niet, maar het zal haast nooit 24/24 3 dagen na elkaar regenen.
Idd zoals Mwende zegt. Ik ben zelf maart 2010 geweest voor twee weken en heb 1 dag (ong. 2 uur lang) regen gehaad en voor de rest heerlijk zonnig.
oke, dank je wel.
Wij zitten er wel eind maart begin april. Op hoop van zegen, weinig of geen regen.
Eigenlijk is het heel lekker als het ff goed regent (liefst snachts) dan spoelt al het stof weg en is alles lekker groen !
Kijk naar het verschil in onze tuin :
http://www.wereldwijzer.nl/209326-albums3769-picture26515.jpg
Juni 2010
http://www.wereldwijzer.nl/209326-albums3769-picture26514.jpg
Februari 2011
.
Nu zou het moeten regenen maar helaas gen regen dus weer slechte oogsten wat voor de toerist een zegen is is voor de mensen hier het slechste wat er bestaat.
Ik heb diverse Massai vrienden die nu hun hele kudde kwijt zijn geraakt en nu geen inkomsten meer hebben want een avondje regen helpt helaas niet. Ook de boeren in diverse delen ook Machakos hebben door de lage oogst geen inkomsten en een ander effect is dat de prijzen op de markten ook veel hoeger liggen. Bijvoorbeeld een kilo tomaten normaal 50Ksh op dit moment 75-80 Ksh een kool klein formaat normaal 20 Ksh nu 50 tot 60 Ksh Skuma wiki normaal 5 Ksh nu 10 Ksh dat is dus het resultaat van geen regen en wanneer je naar North Kenya gaat dan is het helemaal een ramp.
Daarom bid heel Kenya voor regen en nog eens regen. En voor de toekomst boreholes voor iririgatie en water voor de mensen en beesten.
Laten we gezamelijk proberen om dit probleem te tacklen ook is de regering nu bezig met het maken van boreholes en de vergunning verlening gaat soepeler. Een Japanse organisatie is nu bezig om 150 boreholes te maken en de regering heeft al 100 boreholes gefinancierd de prijs voor een gemiddelde borehoel die genoeg watergeeft en c.a. 200 meter is is ongeveer 2 million Ksh dus de regering heeft al c.a 200 millioen Khs gestort en er komt nog meer geld wat in beslag is genomen tijdens het corruptie onderzoek bij het Ministery van water.
Daarom bid met ons mee voor regen zelfs als het je vakantie kan bederven.
Wooow is dit je achtertuin Mwende!?
Maar idd regen is echt hardnodig.
Ik wens met heel mijn lijf dat het MIJN tuin zou zijn, 4000 m² aan de Indische oceaan… Ik mag er gebruik van maken, maar het is niet van mij ![]()
Dit jaar kunnen we er trouwens niet heen want het is 3 maanden verhuurd aan iemand anders…
Momenteel is het gras lekker groen, want het regent elke dag wel een half uur minimaal.