Recreatiewerk

Recreatiewerk, iedereen heeft er wel eens mee te maken gehad. De een kent de activiteiten op de camping, de ander zag weleens een ballonnenwedstrijd in het dorp. Het is altijd leuk om er naar te kijken of mee te doen, maar nog leuker is het om het te organiseren!

Ik doe nu voor mijn vierde jaar recreatiewerk op campings en bungalowparken. Dathoudt in dat je 's morgens van 10.00u tot 12.00u de dag begint met knutselen. Je hebt een recreatieruimte, waar alle kinderen en ouders iets moois in elkaar mogen komen zetten. Je maakt altijd een voorbeeld, legt de kinderen uit hoe ze zo’n zelfde knutselwerk kunnen gaan maken en vervolgens gaat iedereen lekker aan de slag, terwijl jij voor de sfeer een leuk muziekje aanzet.
Na het opruimen van de ochtendactiviteit, ga je lekker lunchen met je collega’s en maak je je klaar voor de middag. Het middagprogramma is erg variabel, het kan verschillen van een speurtocht tot een voetbal wedstrijd, van een moordspel tot het oefenen voor een playbackshow. Iedere dag iets anders, maar ieder dag iets leuks!

Na de middag ga je met je teamgenoten koken en eten, waarna je je om gaat kleden voor het meeleeftheater. Meeleeftheater is een half uur toneel, wat voor de kinderen niet alleen heel erg grappig is, maar waar ze ook nog iets van leren. Je kunt het een beetje vergelijken met sesamstraat, nog even iets leuks voor het naar bed gaan van de kleinsten. Na het theater is het vaak even haasten geblazen, want om 20.00u sta je alweer klaar voor de laatste activiteit van de dag! Ook het avondprogramma verschilt van dag tot dag. Je hebt nachtspelen, een volleybalwedstrijd voor 12+ of juist
een hele grote show, waar hele gezinnen op af komen.
Doordat je juist iedere dag andere activiteiten doet, gaat recreatiewerk nooit vervelen, er is steeds wel iets nieuws om te doen! En slaat iets aan, dan doe je het toch gewoon nog een keer in een ander jasje?

Je krijgt voor t werk 156 euro netto per week (en per jaar wordt dat steeds meer, met leuke bedragen omhoog), je krijgt reiskostenvergoeding, je wordt een weekend lang getraind (en behalve dat die trainingen leerzaam zijn, zijn ze ook
gewoon ontzettend leuk!!!), je krijgt huisvesting(op zijn minst een caravan), begeleiding en dus goede doorgroeimogelijkheden. Daarbij krijg je voor ieder jaar dat je werkt een deelcertificaat en na twee jaar kan je dan je volledig certificaat recreatie-entertainer halen! Voor sommige opleidingen zijn er overigens ook studiepunten te halen, zoals spw of de pabo!

Het allerleukste vind ik trouwens zelf nog de lol die je er hebt. Ze letten er vaak goed op met wie je geplaatst wordt en bijna altijd zijn mijn collega’s dan ook vrienden geworden! En met de mensen zelf is het natuurlijk altijd leuk, je voelt je best wel trots als mensen aan het einde van hun vakantie naar je toe komen om te zeggen dat ze het zo naar hun zin hebben gehad dankzij jouw werk

Als je wilt kan je ook met vrienden of op een bepaalde camping. Je kan altijd je voorkeur aangeven waar je wilt werken (ook per provincie). Het bedrijf waar ik recreatiewerk voor doe heeft campings in Nederland, Belgie, Duitsland en Frankrijk. Ik zelf ben vooral in Nederland gebleven, maar als je het graag wilt, kan je ook naar het buitenland.

De voorwaarden vallen trouwens ook reuze mee. Allereerst moet je in de zomer op zijn minst 18 jaar oud zijn. Daarbij moet je in de zomer minstens drie weken werken en als je wilt kan dat altijd meer. De werktijden zijn over het algemeen van 10.00-12.00, van 14.00-16.00, van 18.30-19.00 en van 20.00-21.30. Verder moet je de training volgen, maar dat lijkt me logisch. En als laatste willen ze alleen dat je sociaal, avontuurlijk en een beetje verantwoordelijk bent!

Als je meer wilt weten over recreatiewerk of een aanmeldingsformulier zou willen hebben, kun je altijd mailen naar [EMAIL=“recreatiewerk@hotmail.com”]recreatiewerk@hotmail.com!

Groetjes,

Patricia

Hey Patricia

Ook bij de animatie compagnie? ik ook:D
Hoeveelste jaars ben je ??
Leuk werk he, ik ga met de kerst naar Duitsland (landal Greenparks) dus ben weer even zoet met de kinderen!:smiley:

Nou veel plez bij de ac

gr Mick

Hey Mick!
Ik werk daar idd ook! Ik wilde t dr alleen niet inzetten,omdat ik dan reclame zou maken! Ik ben inmiddels vierdejaars en heb al op heel veel campings gewerkt! Oriental in Berg en Terblijt (2x), Elfenmeer in Lommel (belgie), de berckt in baarlo, de bilt in bilthoven (2x), kompascamping westende in westende (belgie), droomgaard in kaatsheuvel, de boomgaard in westkapelle en de meeuw in brielle! Ik ga dit jaar door voor recreatieleider. Hoeveelste jaars ben jij en waar ben je allemaal al geweest?

[email=avb7@dolfijn.nl]avb7@dolfijn.nl

Hoi Patricia

Ik heb je mailtje op werldreis forum gelezen,en je heb mijn interese gewekt.
Voor een jaar of 5 terug heb ik voor het laatst recreatiewerk gedaan in Zeeland maar ben toch weer op zoek naar zoiets bij voor keur in het buitenland.
Angezien het weer begon te kriebelen reageer ik op deze vacature,in de hoop dat het wat opleverd.
Mijn naam is Andre ben 33 en kom uit Arnhem,zoals ik al zei heb ruime ervaring,tevens kan ik goed uit de voeten met Duits Engels en ben nu bezig met Spaans.
In de hoop op een reactie van jullie kant :groetjes Andre van Bovene

Hoi Andre!
Ik had zojuist al jouw oproep gelezen en daarop gereageerd, dus je hebt al mail!
Ik hoor het wel,
Groetjes,
Patricia

In het algemeen: de vergoeding per week is verhoogd van 156 naar 162 euro netto per week!

We zitten inmiddels vol voor de periode van 3 juli t/m 24 juli, maar voor de periode daarna tot 3 september kunnen we nog mensen gebruiken!

Voor dit seizoen zitten we inmiddels helemaal vol. Je kan me alleen nog mailen als je dit jaar op de reservelijst wilt of volgend jaar zeker wilt zijn van een plaatsje :wink:

Ook voor komend jaar zijn we weer op zoek naar nieuwe recreatiewerkers!

De onkostenvergoeding is iets verhoogd naar 162 euro per week, maar verder geldt het verhaal zoals hierboven! Ben je geïnteresseerd, dan mag je altijd een mailtje sturen naar recreatiewerk@hotmail.com!

jajajaja :rolleyes:

De mail is al in je mailbox patricia…
maar lijkt me zoooo leuk werk
mooi activiteiten organiseren begeleiden
lekker tussen vrolijke kinderen in de ochtend zitten
lekker blij wakker worden :smiley: :smiley:
khoop snel wat te horen… :D:D:D

Groetjes …
Joyce

Hey Joyce!

Ik heb je mail zojuist beantwoord!

Groetjes,
Patricia

ja, het klinkt idd allemaal erg leuk! :lol: Ik heb ook maar ff een mailtje gestuurd :slight_smile:

euh…ik ben trouwens beschikbaar van 26 juni tot en met 11 september!

groetjes
frummel

Hallo allemaal,

nog op zoek naar recreatiewerk in Nederland?

Kijk ook op www.njoyrecreatie.nl

Grtz.
Anouk

Voor iedereen die geinteresseerd is in recreatiewerk …
Op www.recra.nl vindt je veel algemene informatie over het recreatiewerk. Er staan links naar de diverse bedrijven waar je recreatiewerk kunt gaan doen.

Ook vind je er veel uitgewerkte activiteiten, kant-en-klare meeleeftheater verhaaltjes, moordspelen, speurtochten, etc… En natuurlijk veel foto’s uit het werkveld.

Doe er jullie voordeel mee!

Originally posted by frummel@20-02-2005, 20:50:30
**ja, het klinkt idd allemaal erg leuk! :lol: Ik heb ook maar ff een mailtje gestuurd :slight_smile:

euh…ik ben trouwens beschikbaar van 26 juni tot en met 11 september!

groetjes
frummel**

nouw, ik heb hier helaas nog nooit een reactie op gehad. ik ben nu druk aan het rondzoeken voor een vakantiebaantje dus ik stuur maar een nieuw mailtje.