Rabies vaccinatie delen

Beste mensen,

Zijn er nog reizigers die zitten te springen om een goedkope Rabies vaccinatie? Deze vaccinatie is namelijk goedkoper als ie gedeeld wordt. Ik ben nu reeds met twee personen, als er nog een derde persoon bijkomt is het nog maar €25 euro per prik bij het AMC ipv €67. In totaal heb je drie prikken nodig. Ik wil graag binnen 2 weken met de vaccinatiereeks beginnen. Geinteresseerd? bel 06-42121619

Groeten,

Timo

Hallo,

Als het niet lukt in Amsterdam in Leiden doen ze veel aan Rabies staat ook bij een groep van 3 maar op vaste dagen plannen ze de mensen voor Rabies. Wij waren toen met z’n tweetjes en hebben dus 22 euro betaald per keer. Wij gingen steeds op maandagochtend dat was een vaste dag voor Rabies.
Je zou hun ook kunnen bellen zie website.

Hier de website: http://www.lumc.nl/rep/cod/redirect/7040/algemeen/vaccinatiepolikliniek.html[URL=“http://www.lumc.nl”]

gr van Moira

Hoi Moira!

Dank voor de goede tip, ik ga het proberen!

Groeten,
Timo

Succes ermee ik weet natuurlijk niet of ze het nog steeds doen wij hebben dit toen gedaan in 2007 dus al weer even geleden.
Laat me even weten of het gelukt is.

gr van Moira

Het is gelukt! In het LUMC in Leiden dus. Echt een aanrader, ze spuiten het daar onder de huid ipv in een spier (=minder pijnlijk), daardoor is er minder vaccinaat nodig en is het dus goedkoper.
Geen gedoe met delen e.d., gewoon 22 euro per prik. Komt nog wel een consult bij (iets van 18 euro geloof ik), in totaal komt het dus rond 85 euro. Niet duur als je dat vergelijkt met de GGD in Amsterdam waar het 67 euro per prik kost.

Dank voor de tip dus Moira!
Timo

Hoi Timo,

Je schrijft geen gedoe met delen, maar op de website van het LUMC staat dat het ‘vanaf 3 personen’ 22 euro p.p. kost. Maar dat maakt blijkbaar toch niet uit of hebben jullie nog een derde persoon erbij gevonden?

Ik ga samen met mijn vriend drie maanden reizen in Zuid Oost Azië en we twijfelen over de rabiës vaccinaties. Ze worden namelijk niet zo direct geadviseerd zoals hepatitis A, maar stel dat een straathond je bijt, ben je bijvoorbeeld in Laos opeens écht ver van huis :frowning:

Dus wij willen de rabiës injectie misschien toch wel en dan willen we 'm wel delen natuurlijk, als dat zoveel geld scheelt. Op de site van het LUMC staat “vanaf 3 personen” dus als het met 2 personen niet geldt, willen we wel met je mee :slight_smile:

groetjes, Pernette

Hallo,

Wij zijn toen ook met z’n tweetjes gegaan en toen ook 22 euro betaald. Je moet ze anders gewoon even bellen op vaste dagen doen ze het altijd voor 22 euro ongeacht met hoeveel mensen je bent.

gr van Moira

Hoi Moira,

Bedankt voor de info. Ik zal morgen meteen bellen. Voor 22 euro (in totaal 85 euro) kun je niet zonder zitten, toch :slight_smile:

Ik bedacht me later ook dat wij helemaal niet met Timo mee zouden kunnen, omdat rabiës met verschillende tussenpozen (dag 0, 7 en 21 ofzo) wordt gegeven. We zouden onze vaccinatie op dag 0 alleen tegelijk kunnen halen met Timo op dag 7 ).

Groetjes, Pernette