Publicatie van Mijn Bestemming Peru zonder toestemming

Beste Wereldwijzer,

Ik schrijf u dit bericht omtrent het volgende. De organisatie Mijn Bestemming Peru, van Enrique Berrocal, heeft zonder onze toestemming, ons project (de non profit organisatie Corazón de los Apus), geplaatst op jullie website. Het gaat hier om deze publicatie: https://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=209804&p=1171039#post1171039

Nu is jullie initiatief natuurlijk fantastisch, het promoten van reizen en vrijwilligerswerk op deze manier. Maar helaas is het zo dat Enrique zijn organisatie heeft geplaatst als contactpersoon voor ons project, wat hij niet is. Wij hebben geen directe samenwerking met Mijn Bestemming, de enige reden waarom wij af en toe vrijwilligers ontvangen die via Mijn Bestemming in Peru zijn gekomen is vanwege een samenwerking met een talenschool in Cusco, waar veel vrijwilligers door het horen van ervaringen van anderen specifiek vragen om een plaatsing bij Corazón de los Apus, wat wij uiteraard niet kunnen en willen weigeren.

Daarnaast heeft hij onze content gebruikt die bedoelt is voor onze website die we aan het opzetten zijn. We hebben dan ook geen idee hoe hij aan deze tekst komt, want dit is onze tekst letterlijk vertaald naar het Nederlands. Deze teksten zijn namelijk nog niet gepubliceerd…

Mijn Bestemming gebruikt ons project voor zijn eigen marketing en winst, zonder onze toestemming. Iets wat wij natuurlijk niet waarderen en niet ethisch is.

Nu zouden wij natuurlijk graag op jullie website gepubliceerd blijven, maar aangezien dit 25 euro per maand kost is hier op dit moment helaas geen budget voor… We hebben geen enkele vorm van inkomsten of financiele hulp van de overheid of andere organisaties, afgezien van uit eigen zak komt en donaties van onze fantastische vrijwilligers. En dit hebben we hard nodig voor het onderhouden van het project en de kinderen. We zijn wel bezig met het opzetten van manieren om het project te financieren, maar dit kost tijd…

Wij hebben zelf ook al contact opgenomen met Enrique omtrent dit probleem, aangezien hij dit ook op zijn website heeft geplaatst onder de kop “onze projecten”. Dit is ook niet de eerste keer dat dit gebeurt, hij heeft op zijn Facebook pagina al eerder foto’s gebruikt van het project Cusi Maky, die ook niet met hem samenwerkt en nooit vrijwilligers van hem ontvangt. Daarom vraag ik uw begrip voor deze situatie en wil ik u vragen de publicatie van Mijn Bestemming te verwijderen.

Met warme groet uit Peru,

Het managementeam Corazón de los Apus,
Jorge Prado Alzamora, Jordan Ferris & Dionne Verdonck

Hallo,

Vervelend dat jullie project onterecht is gepubliceerd. Wat was de reactie van Enrique toen jullie hem hierover benaderden?

Groeten, Jeroen