Project: 'Empower' vrouwen en kinderen in Pondicherry, India (IBO-Nederland)

Het Project: We zoeken vrijwilligers, die een lokale organisatie in Pondicherry in Tamil Nadu, India, willen ondersteunen.
Deze organisatie richt zich op de ondersteuning van arme vrouwen, zowel uit de stad als van het platteland, zodat ze zichzelf kunnen onderhouden en ter vergroting van hun maatschappelijk bewustzijn. Ook biedt de organisatie educatie aan kansarme kinderen.

Meer weten?
Hier vind je meer informatie over dit project.

Werkzaamheden
Vrijwilligers kunnen helpen met kluswerkzaamheden, o.a. op een school en een kinderdagverblijf. Vrijwilligers met ervaring kunnen helpen met lesgeven en het opzetten van activiteiten voor kinderen.

Wie zijn wij?
IBO-Nederland is een non-profit vrijwilligers organisatie met liefde voor de wereld: avontuur, nieuwe mensen ontmoeten en een land echt leren kennen. Op een vrijwilligersproject van IBO-Nederland ligt dit allemaal binnen handbereik. Via ons kun je kennismaken met kleinschalige projecten in het buitenland die we met zorg gekozen hebben. Als vrijwilliger ga je buiten de gebaande paden van een land en proef je van een andere cultuur. Je zet je, vaak samen met de plaatselijke bevolking, actief in. Culturele uitwisseling, het opdoen van nieuwe ervaringen en het op een andere manier leren kijken naar anderen zijn belangrijke elementen bij onze vrijwilligersprojecten. Hier vind je een overzicht van onze wereldwijde vrijwilligersprojecten.

Meer informatie
Op www.ibo-nederland.orgvind je meer informatie over ons en onze projecten. We helpen je graag verder met al je vragen over vrijwilligerswerk in het buitenland.

IBO-Nederland
St. Annastraat 174
6524 GT Nijmegen
Telefoon: 024 3226074
www.ibo-nederland.org

Hallo,

Ik ben zeer geinterresseerd in dit project. Mijn huidige werkzaamheden zijn gz psycholoog als ZZP-er. Daarnaast heb ik jaren lesgegeven in het speciaal onderwijs als sportleerkracht en mentor. Qua zorg en onderwijs zou ik graag wat willen bieden voor vrouwen en kinderen.
Voor een tijdelijk project ben ik inzetbaar.
Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn en hoe het verder in zijn werk gaat om dit mogelijk te maken.

Vriendelijke groet,

Nynke Klopstra

Hallo Nynke,
Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in dit vrijwilligersproject in India. Voor meer informatie kun je even op de website van IBO-Nederland kijken: http://www.ibo-nederland.org/projecten/409/empower-mensen-die-het-goed-kunnen-gebruiken-3-weken-in-juli-augustus-periode-in-overleg
Hartelijke groet van IBO