Project Argentinië

Beste lezers,

Ik ben Wouter en studeer Communications & Multimedia Design op Avans Hogeschool in Breda. Wij, projectgroep A4 zijn nu met een nieuw project bezig. Dit project heet Global MediAID.
“Global MediAID is het gebaar, of beter gezegd ‘het protest’ van de 2e jaarsstudenten CMD uit Breda tegen de achterblijvende realisatie van de Millenniumdoelen. Global MediAID is om die reden bovenal een uitdaging, van CMD Jaar 2 aan de gehele wereld”

Hier wat uitleg over de Millenniumdoelen, http://tinyurl.com/3x87mk.

De opdracht is:
“Het uitbrengen en in beeld brengen van adviezen over de wijze waarop nieuwe media een bijdrage kunnen leveren aan de (verdere) realisatie van de millenniumontwikkelingsdoelen in bepaalde landen/regio’s in de wereld. De uiteindelijke vorm waarin gepresenteerd wordt is een voor iedereen toegankelijke expositie. Opdrachtgever in het kader van dit project is de VN”

Het land dat wij moeten onderzoeken is Argentinië. Wij proberen via websites als facebook, twitter en andere in contact te komen met de bevolking, maar dat heeft tot nu toe weinig opgeleverd. Mijn vraag is of jullie ons willen helpen met informatie over het land en eventueel in contact kunnen brengen met mensen daar.

Met vriendelijke groet,
Wouter

Probeer het eens via de Argentijnse ederlandse aambassade in Den Haag, of de Nederlandse ambassade in Buenos Aires. Facebook is erg populair in Argentinie…

Ik heb de ambassade ook al gemaild maar de Argentijnse ambassade mailen of bezoeken is een goed idee. Verder heb ik facebook geprobeerd en is inderdaad erg populair maar zoals ik al had gezegd is het nog niet echt gelukt. Ik heb 2 mensen die wilde helpen maar een kan niet erg goed Engels en ik denk ook dat hij mijn berichten niet begrijpt daardoor. Een andere man had aangeboden mij te helpen, maar reageert nu niet meer.

Ik kan helaas geen Spaans (iets wat ik wel wil gaan doen nu :smile:) want echt Engels kunnen er volgens mij niet veel. Ik heb geprobeerd het via de algemene pagina’s op facebook te doen maar daar heb ik helaas nog geen reacties op gehad.

Hola Wouter,
Zelf kan ik je helaas hier niet mee helpen, maar misschien kan het forum che holandeses iets voor je betekenen? Mensen die al langere tijd al in Argentinië wonen, misschien dat zij tips voor je hebben… Je moet je wel eerst aanmelden op het forum… Yahoo | Mail, Weather, Search, Politics, News, Finance, Sports & Videos

Succes!!

Alex y Rijkje
San Lorenzo (Salta)

Hola,

Ik heb me aangemeld bij het forum. Bedankt daarvoor ik ga proberen daar contact te vinden met mensen en misschien kunnen hun mij ook helpen. Als er nog mensen zijn die mij kunnen helpen stuur me dan een berichtje of reageer even op dit onderwerp. Ik stel het erg op prijs.

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Wouter

Ik heb een Argentijnse vriend.
Welke hulp varwacht je?
W.s. komt hij op korte termijn naar Nederland.
Waarin zal hij je kunnen helpen?

Hartelijk dank voor de reactie tot nu toe.

Graag willen we weten uit welke regio uw vriend komt en welke problemen/achterstanden hij daar kent die te maken hebben met de millenniumdoelen.
We hebben al voorbeelden van anderen, maar hoe beter het beeld van Argentinië is hoe beter we er mee aan de slag kunnen.

Dit zijn een aantal punten waarover we graag wat informatie zouden willen.
Het milieu (afvalverwerking, chemische afval), verdeling van de macht, gelijkheid mannen en vrouwen, media (Welke media het meest gebruikt wordt en waarmee de bevolking bereikt worden?)

Mocht uw vriend meer willen vertellen zouden we graag contact met hem hebben. Voor mijn email adres kunt u mij een pm sturen.

Alvast bedankt.

Wouter

Hallo Wouter,

Wij zijn vanuit Nederland al enkele jaren bezig met het opzetten van een project in een sloppenwijk in Mar del Plata: www.project4.nl. Het project heeft ook zeker betrekking op de milleniumdoelen. De stichting hier in Nederland bestaat vrijwel alleen uit Nederlandse vrijwilligers (zoals ik) maar we hebben in Argentinië nauw contact met een Argentijnse organisatie. En wat wil nou; de projectleiders van deze organisatie komen in binnenkort naar Nederland! Je zou contact op kunnen nemen met [EMAIL=“m.boerhoop@xsmnet.nl”]m.boerhoop@xsmnet.nl. Dat is de voorzitter van de stichting (getrouwd met een Argentijnse trouwens) en hij kan je dan vervolgens wel weer in contact brengen met de Argentijnen, eventueel dus voor een interview hier in Nederland. Zal omgeving Soest/Amersfoort zijn…

Succes ermee gewenst!

Groeten,

Hielke Zantema