Over ons
Mijn Bestemming helpt jou bij het organiseren van een onvergetelijke ervaring in het buitenland. Als je een van de meest gesproken talen ter wereld wil leren, een bijdrage wil leveren aan de toekomst van kansarme kinderen, een onderzoek wil doen voor je studie of ervaring wil opdoen in jouw studierichting, dan kunnen wij jou hierbij helpen.
We organiseren Spaanse les, vrijwilligerswerk en stages in Latijns-Amerika. Het begin van Mijn Bestemming lag in Cusco, één van de beste reisbestemmingen van Latijns- Amerika. Deze prachtige stad in het Andesgebergte van Peru heeft ontzettend veel te bieden wat betreft cultuur, natuur en avontuur, waardoor het een ideale plek is om te verblijven. Vanuit Cusco kun je een van de wereldwonderen Machu Picchu bezoeken, maar ook uitstapjes maken naar bijvoorbeeld Lago Titicaca, Arequipa of het Nationaal park Manú. Vanuit Cusco zijn we verder richting het noorden op zoek gegaan naar vrijwilligersprojecten. Je kunt nu ook Spaans leren, stage lopen en vrijwilligerswerk doen in het veelzijdige Ecuador, het ongerepte Colombia en in de tropen van Panama en Costa Rica.
Mijn Bestemming is een jonge Nederlands-Peruaanse organisatie. Met onze eigen reiservaringen, kennis van toerisme en binding met beide culturen doen wij er alles aan om jouw reiservaring te optimaliseren. Voor ons is reizen niet alleen het bezoeken van steden, ruïnes en natuurgebieden, maar ook het leren kennen van andere culturen. En dit kun je het beste doen door een tijdje ergens te wonen, de taal te leren, de lokale bevolking te ontmoeten en hun tradities te leren kennen.
Mijn Bestemming is een kleine reisorganisatie, waardoor we de mogelijkheid hebben om ons aanbod aan te passen aan jouw wensen en verwachtingen. Onze organisatie biedt vrijwilligerswerk, Spaanse lessen, gastfamilies, appartementen, reisverzekeringen, korte reizen, langere verblijven en tours.
Onze projecten
Mijn Bestemming werkt samen met lokale projecten en kleine organisaties. Zo hebben we een fijne samenwerking met een tehuis voor kinderen met een verstandelijke beperking die hulp nodig hebben bij de dagelijkse verzorging, een naschoolse opvang voor kinderen uit een achterstandswijk, een voedingscentrum voor jonge kinderen met ondervoeding en nog vele andere projecten. We hebben nauw contact met de verschillende projecten om op de hoogte te zijn van hun behoeftes wat betreft hulp. Als vrijwilliger kun je zelf kiezen in welk project je graag wilt werken. Op elke bestemming zijn er verschillende projecten die op zoek zijn naar vrijwilligers. Voor de projecten in Peru kun je een kijkje nemen op deze pagina, voor Ecuador vind je [URL=“http://www.mijnbestemmingpanama.nl/vrijwilligerswerk/vrijwilligersprojecten.html”]hier een overzicht en de projecten in Panama staan op deze pagina. De projecten in Colombia en Costa Rica komen binnenkort online, maar via ons emailadres info@mijnbestemming.org kun je de informatie in je mailbox ontvangen.
Meer informatie
Voor meer informatie kun je ons mailen (info@mijnbestemming.org) of bellen (0612890262)!
Neem ook vooral een kijkje op onze website en facebook pagina.