prijzen campings

Hoi, voor mijn voorbereidingen voor mijn reis wil ik graag nog het een en ander weten.
Nou is mijn vraag wat een simpele camping kost in de VS. Ik heb gehoord rond de 5 dollar (staanplaats inclusief parkeerplaats), maar is dit ook waar?

Groetjes Frank

Hoi Frank,

ik heb 2 keer een rondreis door de VS gemaakt, maar campings van $5, ben ik niet tegengekomen. Je hebt verschillende campings, de staatscampings zijn erg eenvoudig, een w.c is er wel en soms met wastafels, maar meestal ontbreken de douches. Hier kun je staan vanaf ongeveer $10-12 ,- per nacht. Je doet dan het geld voor de overnachting in een soort brievenbus of de beheerder komt om een bepaalde tijd langs om het geld op te halen.
Waar wij ook regelmatig heen gingen, waren de K.O.A.-campgrounds. Deze campings zijn wat duurder, tentplekken vanaf $19,-, maar je hebt hier zeker nette douches en een campwinkeltje. Reserveren kan, maar wij hebben het nog nooit gedaan en altijd was er nog wel een plekje.

Ik wens je heel veel plezier, want het is echt een geweldig land!
Ik ga zelf deze zomer ook weer een rondreis maken door de VS.

Groetjes Danielle

Ik heb regelmatig in de VS gekampeerd en ik vermijd de KOA’s omdat ze duur zijn.
Ik heb KOA’s gezien voor 60 dollar per nacht!
Naast de KOA’s heb je overal wel campings met voldoende voorzieningen vanaf zo’n 12 dollar per nacht voor 2 personen, een auto en een tentje.

De staatscampings (in de natuurparken) zijn goedkoper, maar zoals ftburen al zegt, daar is meestal niets bij. Soms een toilet, maar soms ook een heel vies toilet. De rangers halen het geld vroeg in de ochtend op en schoonmaken houden ze blijkbaar niet van.
Ik heb nooit gereserveerd, meestal vond ik wel een camping onderweg. En in nood zijn er altijd wel motels vanaf 40 dollar per kamer voor handen.

Fijne vakantie! :slight_smile: