Ik ben gek op werre reizen. Ik kom uit Frankrijk maar woon nu in nederland. Zo ik spijk me als mijn Nederlands niet goed is!
Ik was in Belize deze maand en het was fantastisch, Veel leuk dingen om the zie en doen!
Ik heb a bettje leuk comments op deze website gezien…over veel reizen…
Hoi Freebird,welkom op wereldwijzer!
Nou hier op wereldwijzer hebben we verschillende landenfora’s waaronder het Guatemala Forum waar je terecht kunt met al je vragen over Belize.
Het noorden van Belize,omvat de regio’s Corozal en het Orange Walk District en is nog een grotendeels onontdekte streek. In de jungle, tropische regenwouden en lagunes hangt een serene en mystieke sfeer waar je je één voelt met Moeder natuur. Overal zijn nog Maya sites en andere mooie plekjes die enkel bekend zijn bij de lokale en zeer gastvrije bevolking. De cultuur is een unieke mengeling van de Maya’s, Spanjaarden en Mennonieten.
Historisch de meest interessante Maya-site in Belize is Lamanai,de indrukwekkende bouwwerken staan midden in de jungle op rotsen die hoog boven de New River Lagoon uittorenen.
In iedergeval succ6 nog met je voorbereidingen Freebird!
groet,georgessiam.
Bedankt voor je welkome bericht. Dankje voor het advies. Ik was in Lamanai. We gingen door het River of different faces, naam van de Mayan (the naam New river was van de engels). Het uitzicht vanaf de top tempel in Lamanai is inderdaad adembenemend.
Ik denk dat het is de eerst land waar ik heb zo veel leren en zo veel genieten gehad!
Groetjes, Freebird