presa di finice in finike

Wie is wel eens in dit hotel geweest, heb er veel over gelezen via vakantiereiswijzer.
Wat ik graag zou willen weten is, weet iemand of je er in de buurt leuk kan winkelen.
Volgens mij niet? maar ik hoop iets anders te horen

groetjes

**Situatie **
**Ligging: **aan de hoofdweg, nabij het strand, in een vrij rustige, groene omgeving met op de achtergrond grillige, begroeide bergen. Het autoverkeer in de directe omgeving van de accommodatie is vrij druk.
**Opbouw: **de accommodatie bestaat uit 2 gebouwen. Etages: hoofdgebouw 4, bijgebouw 5. Liften: hoofdgebouw 2, bijgebouw 3.
**Afstanden: **naar het Finica-strand 50m door de tuin, via een tunnel onder de drukke hoofdweg en na max. 2 treden. Naar het centrum 4km.
**Verbindingen: **minibus (zgn. dolmus) van de accommodatie naar het vliegveld (EUR 120.00 p.p.). Frequentie: op aanvraag. Opstapplaats voor minibus (zgn. dolmus) naar het centrum op 100m. Frequentie: regelmatig. Vaste taxistandplaats bij de accommodatie.

**Faciliteiten **
**Receptie: **24 uur. Men spreekt Duits, Engels en Frans. Creditcards: Amex, Diners Club, Euro/Mastercard, Visa.
**Zitgelegenheid: **verzorgd ingerichte lounge in het hoofdgebouw. Faciliteiten: piano.
Tv-ruimte.
Netjes ingerichte lounge in het bijgebouw.
**Bar: **verzorgd ingerichte bar in de lounge (09:00-00:00 uur).
Netjes ingerichte juicebar (10:00-19:00 uur). Roken is niet toegestaan.
Overdekte buitenbar bij het zwembad (09:00-00:00 uur). Er is een terras.
Overdekte buitenbar bij het strand (11:00-03:00 uur). Eetmogelijkheden: snacks.
**Eetgelegenheid: **verzorgd ingericht restaurant met een terras. Er is een niet-rokersgedeelte. Ontbijt: een uitgebreid buffet. Lunch: een buffet. Tevens vegetarische gerechten. Diner: een uitgebreid buffet. Tevens vegetarische gerechten. Kinderen: kinderstoelen.
Verzorgd ingericht restaurant. Er is een niet-rokersgedeelte. Ontbijt: een buffet. Dit is het laat ontijtbuffet. Diner: keuzemenu. Voor diner tevens à la carte. Kinderen: kinderstoelen.
**Winkels: **juwelier/bijouterie, kledingwinkel, lederwarenwinkel, souvenirwinkel.
**Zwembad: **verwarmbaar zoetwaterbinnenzwembad (13.50 x max. 8m).
Onregelmatig gevormd zoetwaterbuitenzwembad (max. 60 x gem. 24m). Faciliteiten: eilandje, treden in het water.
Zoetwaterbuitenzwembad (25 x max. 13m). Faciliteiten: 4 glijbanen.
Rond zoetwaterbuitenkinderbad (diameter 7m). Het is max. 35cm diep.
Onregelmatig gevormd zoetwaterbuitenkinderbad (max. 15 x gem. 6.50m). Het is max. 50cm diep.
**Terras: **zwembadterras bij het binnenzwembad met badhanddoekservice (gratis), ligbedden met matras (gratis).
Zwembadterras met badhanddoekservice (gratis), ligbedden met matras (gratis), parasols (gratis), bijzettafels, douches en kleedcabines.
Zonneweide met badhanddoekservice (gratis), ligbedden met matras (gratis), bijzettafels.
Zonneweide achter het strand met badhanddoekservice (gratis), ligbedden met matras (gratis), cabana met 3 matrassen (gratis), bijzettafels.
Faciliteiten op het strand: badhanddoekservice (gratis), ligbedden met matras (gratis), parasols (gratis), bijzettafels, douches en kleedcabines.
**Tuin: **verzorgd gazon met palmbomen en enkele hangmatten.
**Sport en spel: **tennis: 3 banen, beton (gratis), rackets te leen. Windsurfen (alleen voor eigen gasten): windsurfplank en -zeil (gratis), les mogelijk. Brevet vereist voor windsurfverhuur. Watersporten: bananariding, parasailing, ringoriding, waterfietsen, waterscooters. Fitnessruimte (gratis). Paardrijden. Overige sporten: basket, minigolfbaan, sportveld met doelen, strandvolleybalnet.
**Gezondheid: **Finse sauna (gratis), 1 cabine. Turks stoombad (gratis). Overige faciliteiten: massage.
**Amusement: **activiteiten overdag: elke dag, bv. aerobics, aquajoggen, boogschieten, darts, jeu de boules, strandvolleybal, waterpolo of Turkse les. Activiteiten 's avonds: elke avond, bv. cabaret, live-muziek, shows en wedstrijdjes. Discotheek (okt. t/m april 00:00-03:00 uur, entree voor gasten gratis).
**Kinderen: **kinderbed/bedden. Speeltuin op gras. Activiteiten: elke dag, bv. (zwembad)spelletjes, knutselen, minidisco of strandspelletjes. Speelruimte: 10:00-12:30 uur en 14:00-18:00 uur, voor kinderen van 3 t/m 10 jaar, onder leiding.
**Algemeen: **bouwjaar: hoofdgebouw 1987, bijgebouw 2001, geheel gerenoveerd in 2004. Huisdieren: niet toegestaan. Nationaliteiten: vnl. Belgen, Duitsers, Fransen, Nederlanders, Russen en Turken. Roomservice (24 uur, alleen ontbijt, drankjes en snacks). Bewaking. Tv met satelliet-ontvangst en Nederlandse zenders. Elke dag is een arts aanwezig. Overige faciliteiten: bagageruimte, EHBO-ruimte, internet voor openbaar gebruik, jacuzzi, kapsalon, manicure, pedicure, vergaderruimte, amfitheater.
**Kluisjes: **in de kamers (gratis).
**Airco: **24 uur in alle woon/slaapeenheden (gratis). Tevens airco in alle afsluitbare openbare ruimten.

**Accommodatie **
**Capaciteit: **297 eenheden. Onderverdeling: 2-pk (245) en suite (52). Er zijn eenheden met een verbindingsdeur. In een aantal eenheden mag niet gerookt worden.
**Beschrijving: **2-pk: uitzicht: 60% op zwembad 1 en tegenovergelegen hoofdgebouw, 40% op bergen, parkeerterrein en zwembad 2. Inrichting: netjes. Hal: hang/legkast, kofferbankje, passpiegel. Slaapkamer (gem. 4.75 x 3.75m): 1-pers.bed (2) of 2-pers.bed, kaptafel, leunstoel (2), poef, bijzettafeltje, nachtkastje (2), koelkast, telefoon, tv, dubbele beglazing, heteluchtverwarming, plavuizen. Badkamer: ligbad met douche, douchewand, wastafel, toilet, haardroger, telefoon. Balkon/terras (gem. 4 x 1.50m): stoel (2), drooglijn/stang. Brandbeveiliging: rookmelders, schema vluchtroute. Het hierboven beschreven kamertype wordt ook als 1-pk verhuurd.

**Bijzonderheden **
**Karakteristiek: **kindvriendelijk all-inclusive hotel, gelegen in een vrij rustige, groene omgeving met op de achtergrond grillige, begroeide bergen. Het hotel heeft o.a. een binnenzwembad en 2 buitenzwembaden (waarvan een met 4 glijbanen), 2 restaurants, 3 bars en een discotheek. De disco-avonden worden in de zomer verplaatst naar de buitenbar bij het strand. Via een tunnel onder de hoofdweg komt men uit op het strand met ervoor gelegen een zonneweide met cabana’s en ligbedden. Hier zijn tevens een kinderbad en een minigolfbaan. Op het strand zijn verder diverse watersportfaciliteiten. In 2005 is het televisieprogramma Avro’s Sterrenslag hier opgenomen. Het hotel doet echter minder aan dan de categorie doet vermoeden.
**Obstakels: **Entree hoofdgebouw na 3 treden. Lounge in het hoofdgebouw en winkels na 3 treden (te omzeilen via een helling). Bar bij zwembad na 4 treden vanaf het zwembadterras (te omzeilen via een helling). Gezondheidsfaciliteiten, fitnessruimte en binnenzwembad na 9 treden (te omzeilen via een helling). Jacuzzi na 3 treden. De tweepersoonskamers op de parterre in het bijgebouw na 5 treden (te omzeilen via een terras).
**Brandbeveiliging: **blusapparaten, brandalarm, brandslangen, brandtrap en rookmelders in de omgeving van de woon/slaapeenheden.
**Opmerkingen: **De accommodatie hanteert een all-inclusive formule.
**Adres: **31 Sahilkent, 07740 Finike, Antalya, Turkije.
**Telefoon: **00 90 242 8555500.
**Fax: **00 90 242 8555300.
**E-Mail: **sales@presadifinica.com
**Website: **presadifinica.com
**Laatste controle: **september 2005.

Dit is was ik op mijn werk in de Toeristiek heb staan! Hoop dat je er wat aan hebt!

X Cyn

Ik wil hier even op reageren. Begin dit jaar heeft corendon dit hotel overgenomen. En volgens mij klopt de touristiek niet helemaal meer. Je moet nu voor enkele dingen gaan betalen, bijv. handdoek en kluisjes dacht ik. Je kunt alles nalezen op www.presadifinica.com.tr. Daar staat alles op wat er in de buurt is, wat ze hebben en wat gratis is en wat je betalen moet. Wij gaan volgende week heen en het zal mij benieuwen. Volgens de vakantiereiswijzer was het verleden jaar uitstekend en nu is er toch wel wat kritiek te horen en is het allemaal minder geworden.
groet annemieke.

Annemieke, zoals je kunt zien is deze informatie van September 2005. Het zou dus heel goed kunnen dat je voor bepaalde dingen nu moet betalen. Deze informatie was eigenlijk meer bedoeld voor de ligging enzo!!

x

Bedankt voor de uitgebreide informatie.
Ik heb ook op vakantiereiswijzer de kritiek gelezen, maar de laatste weken is het weer erg goed.
Je moet het toch altijd maar afwachten en de meningen van verschillende mensen kan ook afwijken.
We zullen het wel zien, ik heb de uitzendingen van sterrenslag nog even zitten kijken van vorig jaar die zagen er erg goed uit.(Kwamen uit dit hotel)