Plannen emigreren!!!!!

:cheer:
Ik ben 37 jaar en samen met mijn man en zoon van 15 zijn er plannen om te emigreren naar newzeeland, nu wilde ik weten of iemand mij meer kan vertellen ivm werk, scholen huizen enz enz…

Groetjes natas :dag:

Hoi Natasja,

Dat is een korte vraag met een heel lang antwoord.
Om te beginnen kun je kijken op de officiële immigratie website van de NZ overheid. Daar kun je heel veel info vinden.

De beste manier om veel te weten te komen is om hier rond te reizen en veel met de locals te praten. Er zijn enorme verschillen tussen de verschillende plaatsen in NZ qua scholing, sociale omgeving etc. Waar ik woon zijn b.v geen goede middelbare scholen.

Als je eenmaal een iets beter idee hebt van waar je precies in NZ naar toe zou willen emigreren dan wordt het een heel stuk makkelijker om informatie te vinden.

Veel succes :wereld:

Hallo Natascha,

Ook mijn vriend en ik willen met ons zoontje (1) naar NZ emigreren. Wij starten komende weken de procedure op.
De grote lijnen zijn wel bekend bij ons, maar ook wij moeten nog het een en ander uitzoeken.
In februari is er de emigratiebeurs in Houten, wij gaan hier heen, misschien is dit ook een idee voor jullie?
Miischien kunnen we contact houden om tips en ervaringen uit te wisselen!

Hartelijke groet,
Mariska