Pine Ridge Reservation/ South Dakota

In Mei/ Juni 2013 wil ik 3/4 weken rondtrekken door Dakota en mn South Dakota, het Pine Ridge Reservation. Ik heb contact met een goede gids, maar het is pas rendabel voor de gids met een groep van 4 personen.

Wie heeft nog meer interesse in het bezoeken van het reservaat en het ontdekken van de Sioux Tribes.

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag.

of als er mensen zijn met advies, tips etc…heel erg welkom!!!

groetjes
Jean

Hi
Dat zal niet meevallen. Het is de eerste keer dat ik hoor dat iemand dat wil doen en ik zou het erg waarderen als je een verslag op het forum schrijft als je dit gaat doen. Wij hebben wel in die omgeving rondgereden en zijn naar Wounded Knee geweest maar weet verder niets van rondreizen met een gids. Succes!
Yeehaw

Hi Yeehaw,

Als er mensen zijn die specifiek geintersseerd zijn in de Sioux, dan lijkt me deze trip en rondreis een veel voorkomende. Echter is South Dakota een van de armste staten waardoor het niet veilig is om (zeker niet) alleen als vrouw rond te reizen. Helaas, anders had ik het zeker gedaan. Er schijnen veel rondreizen te hebben plaats gevonden in The Great Reservation en Pine Ridge Reservation. Misschien door de negatieve verhalen en lokale achterstand is het de laatste jaren minder in trek.

ik hoop van harte mensen op mijn pad te ontmoeten die dezelfde reisplannen hebben. Mocht dat het geval zijn, misschien wel via andere kanalen of forums, dan laat ik het zeker weten, met evt verwijzing naar mijn persoonlijke reisverslag die ik ongetwijfeld ga schrijven.

Thanks!
Jean

Ik heb er een thread over kunnen vinden. Misschien heb je er iets aan: