Ik ben van plan om samen met een paar vrienden in september 2006 naar phuket te vertrekken. Het enige waar wij nog altijd geen duidelijkheid over hebben, is het regenseizoen. Sommige sites zeggen dat je gewoon uitregent, terwijl andere dan weer vertellen dat het best wel meevalt (enkele buien, maar nog veel zon). Wat is daar nu eigenlijk allemaal van waar? Kunnen we eventueel toch wat parapluutjes mee pakken
Hangt er ook vanaf waar in Thailand je naar toe gaat. Aan de Westkust en in Bangkok en omgeving is September vaak de natste maand, met soms forse regen, en het kan voorkomen dat je een paar dagen ahcter elkaar geen zon ziet. Op de Golfeilanden is het weer normaal gesproken beter in September.
Dus patong zou niet echt een aanrader zijn die periode van het jaar?
Is van te voren helaas niet te zeggen. Je neemt dus altijd wel een gok door er geboekt heen te gaan.
Als je niets van te voren boekt, kun je altijd nog weggaan als het weer te slecht is.
Maar zelfs als het regent, is er nog wel iets te doen daar vermoed ik? :o
Ben zelf phuket verslaafd Helaas haat ik Patong maar dat is persoonlijk Je kan makkelijk gaan regen is vaak s ávonds en geen druilerig hollandse eeuwig durende buien maar hele korte felle regens van 1/2 uurtje max daarna gewoon weer zonnetje gewoon lekker gaan zelfs als het regent is er zat te doen
veel plezier
Zou het graag met Bonkie eens zijn. Helaas is het in September vaak zo, dat we een paar dagen achter elkaar de zon niet zien. Het regent dan niet de hele dag, maar met zon is een vakantie toch leuker.
Afgelopen jaar was September trouwens uistekend, prima weer, weinig wind en regen. Dus het kan heel mooi zijn, en het kan minder mooi zijn.