Phalaborwa

Hallo,

Ik heb B&B gereserveerd voor mijn dochter en mijzelf in Phalaborwa van 26-12-2016 tot 04-01-2017. De rest moet nog geboekt; vlucht en hoe naar de B&B te gaan en ook de trips en excursies (we willen veel zien in Kruger!). Dat we naar JoBurg gaan vliegen is inmiddels wel helder, ook dat de data flexibel zijn in de kerstvakantie. We kunnen eerder vliegen en overnachten in JoBurg, hetzelfde voor de terugreis. Alleen hoe het beste naar Phalaborwa te komen worstel ik nog mee. Binnenlandse vlucht is wel erg kostbaar, een shuttlebusje niet erg flexibel qua tijden, zelf rijden dan maar met een huurauto? Heb nog nooit in links verkeer gereden en we zijn met z’n tweetjes. Heel benieuwd wat voor adviezen jullie me hier kunnen geven en heel veel dank alvast!
Greetz, Myra

Het beste is vliegen anders met een huurauto. Er is een bus, maar zal even navragen voor je.

https://book.flysaa.com/plnext/MerciSAA/Override.action#merci-book-MOUTA_A

rond euro 153. Per ticket .

Zelf auto rijden kan prima hoor. Links rijden went wel, is uiteraard wel anders. Vooral de vergissing tussen ruitenwisser en knipperlicht ga je dan erg vaak maken. In het Krugerpark heb je zelf eigenlijk ook een huurauto nodig, dus dan kan je richting Phalaborwa alvast wennen aan het links rijden. Op de snelweg went het relatief snel, in de stad blijft het raar.

Hallo

Nou heel simpel, je kunt eigenlijk bijna niet zonder auto!
De meeste auto’s hebben gelukkig tegenwoordig de richting en ruitenwisserknop
hetzelfde als hier!
Links rijden ben je zo aan gewend, je rijdt toch de eerste honderden kilometers grote weg!
Neem veel zweetdoekjes mee, want je zit zo’n beetje op de heetste plaats van S.A!

Veel planplezier!

Dank tot zover! @ Thatch22: je link werkt niet :nadenken: Voor Krugerpark wil ik eigenlijk niet zelf gaan rijden door het park. Er zullen toch wel gamedrives te boeken zijn daar ter plaatse? Ook willen we nog wat andere excursies doen b.v. Blyde River Canyon. Maar dan liever als het kan georganiseerd. Of is dat raar?

http://www.ashtonstours.com. Vraag aan ze of ze je naar Phalabwora brengen.
Zij doen ook tours.
waar verblijf je in daar!

Even opnieuw intikken svp de links.

Je kan bij het Kruger gewoon boeken ja, dat is niet zo een probleem. Beperkt je uiteraard wel enigszins, maar kan prima met georganiseerde drives. Panoramaroute is gewoon even zoeken, maar kan ook wel. Kon niet overal in die omgeving. Toch zou ik persoonlijk liever zelf gaan rijden. Kan je doen wat je wilt en ben je niet zo afhankelijk. Kan je lekker gewoon gaan picknicken in het Kruger en kan je doen wat je wilt. :slight_smile:

Hallo

Helemaal mee eens, de kilometers die je zelf rijdt in Kruger zijn juist de leukste
van heel de vakantie en je kunt gaan en staan waar je wilt!

veel planplezier

Bedenk wel dat jullie in de ZA zomervakantie zitten en het erg moeilijk zal zijn om wat te boeken, zeker alles IN het Kruger Park is nu al volgeboekt. Boek alles zo snel mogelijk nu, ook de dagtochten. Veel succes ermee.

groetjes Annemieke

Dank jullie allen voor de fijne reacties tot zover! Ik denk dat ik dan toch ga voor huren van een auto vanaf Joburg en het avontuur aanga om zelf naar Phalaborwa te rijden. De B&B is al geboekt bij A Traveller’s Palm voor 9 nachten. Voor mijn dochter’s 20e verjaardag op 29-12 wil ik toch eigenlijk wel een trip in een “open safari vehicle”! Tips waar te boeken zijn welkom. En inderdaad Peter1950; gaan en staan waar je zelf wilt is ook heel wat waard!

Op Sanparks.co.za. Of vraag het bij je accommodatie en boek dit nu al.

Hier is ook ontzettend veel te vinden!

Even over die open safari vehicle. Het is daar wel erg warm in die tijd van het jaar. Wij waren er begin maart (een beetje minder warm dan in dec/jan), maar ik moet je zeggen dat ik dolblij was niet in zo’n dakloze jeep te zitten. Bij ons kon de airco af en toe nog even aan om af te koelen. Ik zag daar mensen zitten in zo’n open jeep en sommigen waren aardig rood aangelopen :zon02: . Ik vermoed dat je het niet zo hebt op zelf rijden, maar echt er ligt bijna overal asfalt en de snelheden liggen laag. Je mag aan de andere kant van de weg parkeren als je wild ziet en iedereen houdt daar rekening mee. Als er één plek is waar je veilig en onbekommerd kan rijden dan is het in Kruger park. Dit zeg ik maar even omdat je misschien in de veronderstelling bent dat het lastig rijden is in Kruger. Als je open jeep trip wilt maken, kies dan voor een ochtend of avond safari, een paar uur is meer dan genoeg en dan is het ook niet zo warm. Een hele dag zou ik je zeker niet aanraden.

Klopt, dan is het hoogzomer. Dus goed insmeren, pet op. Zonnebril mee, en als je hebt een verrekijker en je fototoestel.

Hallo

Toch nog even een kleine correctie op ElenDan,
Het aantal kilometers onverhard in Kruger is echt 3-4 maal zo
groot als het geasfalteerde deel!
Maar ook deze zijn gewoon goed te rijden en eigenlijk veel leuker dan de
verharde wegen en over het algemeen veel rustiger!

Veel planplezier

Ik zou aanraden om via je accommodatie in Phalaborwa ook safari’s en eventueel andere activiteiten te organiseren. En zo snel mogelijk gezien de vakantietijd maar daar ben je al vaker op geattendeerd. Het is dan echt superwarm in het noorden van Zuid-Afrika dus bereid je inderdaad wel voor op hoogzomer!

Ga je toch zelf door het Kruger Park rijden, dan kan dat inderdaad heel erg goed hoor. Je mag toch niet harder dan 50 km/uur op de verharde en 40 km/uur op de onverharde wegen rijden. Ga wel bij jezelf van tevoren na hoe goed je bent in wilde dieren spotten terwijl je ook rijdt. Veel mensen verkijken zich daarop. Achteraf valt ze dan het Kruger Park erg tegen omdat ze er minder dieren gezien hebben dan verwacht. Dat zou dus pleiten voor een georganiseerde (dag- of meerdaagse) safari met een ervaren gids.
Locaties zoals bijvoorbeeld Sefapane Lodge in Phalaborwa bieden heel veel leuke activiteiten aan. Niet alleen maar game drives in een auto maar bijv. ook (spannende) bush walks of mountain bike tochten door het Kruger Park. Ja, met ervaren gidsen. Google ze maar eens!

Alvast heel veel plezier toegewenst in Phalaborwa en omgeving,
Met zonnige groet vanuit de bush,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience