Perth 31 december

Hoi,

Mijn vriend en ik komen de 31 december aan in Perth. Wie weet er een leuk, betaalbaar overnachtings adres in het centrum van Perth. We hebben zin in een feestje, waar moeten we zijn?

Alvast dank voor reactie!

Groeten Elles

Hi
Voor een NYE party denk ik niet meteen aan down town Perth maar eerder aan lokaties zoals Cottesloe en Scarborough. Zal niet meevallen nog een hotel te vinden denk ik.

1 like

Dankjewel voor snelle reactie!! Goedkoop prive hostel met keuken is geregeld, 10 minuten lopen van het centrum, blij! Oud en nieuw vieren en dan op zoek naar werk…in Perth of ergens in de west…nog tips?
Fijn oud en nieuw en een goed 2012!
Groetjes Elles

Beste Backpackers,

Mochten jullie een leuk hostel zoeken in Perth ga dan naar 1201 Eastbackpackers op Haystreet (East Perth). De eigenaar Steve is een hele aardige man en het hostel is internationaal georiënteerd en nog belangrijker ligt midden in de stad!

Veel plezier in Perth.

1 like

Hoe was het feestje Esmo?

Voor 12 leuk, na 12 uur veel vechtpartijen en politie. Gemoederen zijn hier in combi met alcohol en misschien nog wat meer, snel verhit…Heb jij het leuk gehad?
Groetjes Elles

Dankjewel stagehuis voor de tip. Andere tip: couchsurfing!
Groetjes Elles

Geen feesten meer voor ons op NYE. Rustig aan…
Aussies weten hem nogal te raken inderdaad. Nog nooit aangehouden om te blazen in Nederland en al 4x in Australia en altijd overdag…
Yeehaw

1 like

Niet voor niets hebben ze in Australië een term voor drinken en rijden onderweg, een ‘roadie’, en ‘drive in bottle shops’ da’s toch vragen om problemen;-)
Jammer dat het na 12 uur minder was Esmo.

1 like

@Yeehaw en Francine, 'twas sowieso de 1e paar dagen nogal verrassend. Van meerdere mensen latops en andere zaken gestolen in hostel, daarna groot gevecht, ambulance nodig en 8 politiemannen over de vloer. Het was er erg vies. Veel ‘gefuck’. Verbazingwekkend hoe vaak mensen dat in een gesprek noemen. We zitten nu op een couchsurf adres, lekker rustig en erg gastvrij. Op zoek naar werk, lukt dat niet dan vertrek ik deze maand nog. Hebben jullie nog tips?
Groetjes Elles

Balen zeg, dat er gejat is en dat het wat gewelddadig was. Bah, niks aan.
Suggesties. Het is lekker weer nu. Ik zou het zuiden van WA eens bezoeken. In de uiterste zuidwesthoek heb je mooie stukken (richting Margaret River -wel onlangs grote branden geweest-, Pemberton). Albany is aardig en Esperance is ook mooi. Via Hyden en het beroemde ‘Wave Rock’ weer terug en dan richting het noorden trekken.
Een bezoekje van een dag of twee aan Rottnest (rattennest, maar hier geen ratten hoor, maar schattige quokka’s) Island is ook wel leuk. En kijk eens rond in Fremantle. Veel Nederlandse geschiedenis hier.
Veel plezier!

1 like

Ha Francine, dank voor je tip! Was idd balen, niets van ons gejat maar geen leuke vibe. Nu gelukkig wel een super goeie ervaring met couchsurfing in Perth. We hebben vanmiddag besloten om morgen naar Margaret River te gaan, wil weg uit Perth en ws meer kans op werk en we willen wat zien van Australie. Ben jij hier op vakantie, woon je hier? Veel ervaring in Australie? Groetjes Elles

Akelig om dat allemaal te horen. We hebben heel wat tijd doorgebracht in Perth maar nooit in het centrum gelogeerd. Scarborough is onze favorite plaats en daar heb ik heel wat bordjes gezien in de restaurants met “personeel gevraagd”. Ben het eens met Francine om de SW hoek te gaan bezoeken. Btw, mijn “werkdagen” zijn lang geleden. Wat we nu doen is de erfenis van onze kinderen spenderen. Daar hebben ze trouwens geen moeite mee gelukkig :wink:

Yeehaw: jij hebt echt lekker de tijd. Heerlijk, geniet ervan! Mijn ouders doen momenteel precies hetzelfde met mijn toekomstige erfenis en ik geef ze groot gelijk;-)
Esmo: ik ben sinds mijn achtste verliefd op Australie (door een ooit geemigreed ver familielid die mooie kalenders stuurde, tja) en ben er inmiddels drie keer voor langere tijd geweest (ruim negen maanden, zes maanden en nog eens drie maanden). Heb serieus overwogen te emigreren, maar ben erachter gekomen dat ik Europeanen toch leuker vind (iets minder conservatief) en dat ik ver weg van vrienden en familie toch niet zo’n leuk idee vond. Nu woon in in NL op een supermooie plek met veel verre uitzichten (voor mij een van de mooie dingen in Australie) en ga gewoon af en toe voor langere tijd down under. Een mooie combinatie! Ik heb veel rondgereisd in Australië en heb veel op boerderijen gewerkt (wwoof). Voor mij was dat laatste vooral een onvergetelijke ervaring omdat je op een superleuke manier in contact komt met ‘locals’. Door dat boerderijwerk ook wat meer dan de gebaande paden afgeraakt. Door tips én door meereizen met de boeren zelf of virenden van hen.
Hoe lang zijn jullie van plan daar te blijven? Geniet er met volle teugen van; het is een bijzonder land!

lol Wij krijgen ook nog steeds kalenders opgestuurd uit Australia door vrienden daar. Australia is een geweldig land idd maar zoals Francine al laat doorschemeren niet zo “laid back” als veel Nederlanders denken. Als je eenmaal vrienden daar hebt heb je ze voor het leven maar voordat dat zo ver is… Wij hadden bijna een apartment gekocht in Perth (Scarborough uiteraard) in 1998. Hadden we het maar gedaan want de prijs ervan is verviervoudigd in 14 jaar. Aan de andere kant zijn we toch blij dat we in Nederland zijn blijven wonen. Als je veel over de wereld reist ga je het Nederlandse klimaat alleen maar meer waarderen. En ook de mentaliteit. We zijn nog niet zo lang terug uit onze andere liefde de USA (ook gedacht om daar wat te kopen in Scottsdale Az maar dan zit je 5-6 maanden van het jaar in 45C). We hebben dus niets in uit NL vernomen gedurende 10 weken en toen we terugkwamen en vroegen wat er zo al gebeurd was bleek de grootste sensatie het uitzetten van immigrant te zijn geweest. Zo schattig :wink:
Yeehaw

@Yeehaw: erg herkenbaar:-)