vanuit Rotterdam vertrek ik met de Thalys naar Valance. Vanuit daar willen we met de bus naar de Ardeche (Aubenas). Heeft hier iemand ervaring mee? Wat voor systeem hanteren de fransen, ook met een strippenkaart of kun je gerichte buskaartjes kopen naar Aubenas in de bus.
Wij kunnen dit nergens vinden op internet… hopelijk weet iemand hier t antwoord op mijn vraag! Alvast bedankt!
Hallo Ellebelleke
Ik ben heel benieuwd hoe de busreis van Valence naar Aubenas zal zijn. En dan bedoel ik, goede aansluiting op de trein, dicht in de buurt van het station, hoelang gaat de bus er over doen en meer van die kleine dingen die een reis vergemakkelijken.
Moet je Aubenas zijn of reis je vandaaruit nog verder?
Ik hoop in het nieuwe jaar ook die kant op te gaan en ik zal zo ongeveer dezelfde vragen hebben die jij nu stelt.
hallo
ik denk dat je beter met de tgv tot Montelimar rijdt en dan de bus naar Aubenas neemt,hier heb je zéker een aansluiting met de bus naar Aubenas.
ik vermoed dat je vanuit Valence eerst naar Montelimar moet met de bus
om daar weer eens moet overstapppen op vlg bus naar Aubenas !!
Reken vanuit Montelimar met de bus naar Aubenas minstens 2 tot 2.5 H rijden.
ik rijd al jaren deze weg,maar helaas altijd met de wagen.
s6s
Bedankt voor jullie reacties!
We zijn vanuit Rotterdam naar Valance gegaan met de TGV. Daar stond een bus buiten het station (organisatie TER) startklaar voor vertrek naar Aubenas. De busreis kost 12 euro (kaartje kun je in de bus kopen) en stopt in het centrum van Aubenas, onderweg stopt hij bij TERhaltes deze zijn vaak te vinden in het centrum van de dorpjes die de bus aandoet.
Wij hadden een goede aansluiting, maar daar moet je geluk mee hebben, in de zomer (in frankrijk duurt deze nog tot in september) rijden er minder bussen, zo ongeveer 3x per dag van Aubenas naar Valance.
Het is relaxed reizen met de TGV en de bus, alleen 1 nadeel. Je hebt geen vervoer in Frankrijk zelf tot je beschikking. Wil je fietsen dan kun je ze meenemen, maar het is daar ontzettend heuvelachtig en daar kom ik niet fietsend tegenop!