Peiling vd week: Vakantie verboden voor kinderen?

‘Kinderloze’ boekingen stijgen in populariteit. Vliegvakanties met een hotel waar alleen volwassenen kunnen logeren zijn steeds meer in trek, zo meldden diverse media de laatste weken.

Moeten er meer vakanties komen waar kinderen worden geweigerd?

Als er vraag naar is wordt het vanzelf aangeboden en als er veel vraag naar is wordt het aanbod vanzelf uitgebreid. Wat mij betreft geen enkel probleem dat mensen daar voor kiezen.

Sent from my GT-I9505 using Wereldwijzer

Toerisme is een business als een ander. Als er vraag naar is, doen!

De hond niet, kan ik begrijpen… Dat kinderen dit al zouden moeten ondergaan, vind ik erg voor ons nageslacht.
Hoe zal onze wereld er dan over 15-20 jaar uitzien.Allen op internet…

Waar moet dat heen
Wat belachelijk
Maak dan geen kinderen
Wat is er fijner dan met je kinderen vakantie houden
Tenzij je zoals ik hier op Curaçao zie vergeten bent je kinderen op te voeden
en zij je in het openbaar uitschelden en zich misdragen in hun poldernederlands
Ja dan is het niet zo leuk maar dan ben je wel zelf de veroorzaker
ik ben wel met twee van mijn dochters op vakantie geweest in Sri Lanka den Indonesië terwijl 1 van de twee nog in de luiers was
Handig kon ik ze beiden dragen
Je eigen vrijheid wordt wel beperkt maar je krijgt er erg veel voor terug

Ik denk niet dat zo’n vakanties alleen geboekt worden door mensen die van hun eigen kinderen vanaf willen, maar eerder door kinderloze mensen die van de rotkinders van àndere mensen vanaf willen zijn. :wink: Kan ik wel inkomen, want zoals je zegt: veel mensen voeden hun kinderen toch nét niet op zoals het moet, haha.

Ik boek tijdens mijn vakantie nooit een massaresort. Ik wil op reis genieten van de lokale cultuur, en niet opgesloten zitten met hordes Nederlanders. Kinderen of niet.

Hmm, ik kan begrijpen dat mensen rust willen hebben en geen kinderen om zich heen willen hebben, maar moreel gezien kan het natuurlijk niet.
Het verbieden van kinderen is een duidelijke vorm van discriminatie.
Dan kun je dus ook de lijn doortrekken en allerlei andere groepen gaan verbieden: hollanders bijvoorbeeld…

Het is een hele grote stap terug in de ontwikkeling van het menselijk ras, waar veel mensen gedurdende decennia voor hebben gestreden: homosexuelen, Apartheid, de rechten van de zwarte bevolking in de VS, de joden tijdens de 2de wereldoorlog, de rechten van de vrouw en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ooit kreeg ik een groep geestelijk gehandicapte kinderen in mijn hotel omdat ze in een ander hotel werden geweigerd…onbegrijpelijk!

Ik ben me ervan bewust dat veel mensen nu over me heen zullen vallen, en deze vergelijking niet accepteren of te ver vinden gaan, maar principieel en moreel gezien denk ik dat ik gelijk heb.

Denk er eerst maar eens over na.

De vraagstelling van de peiling is gewoon slecht geformuleerd;Meer vakantiemogelijkheden voor kinderloze paren??
Er zijn ook kinderloze paren die WEL kiezen voor een vakantiestek waar gezinnen met kinderen komen.Ik moet er niet aan denken zonder mijn zoon op vakantie te gaan, daarvoor hebben we te veel lol samen.
Maar kan me ook voorstellen dat je in een kinderrijke buurt woont, en godopzijnbloteknieen dankt als je een vakantiestek vindt zonder kids.
Hoewel je zonder kinderen flexibeler bent qua vakantieperiodes,dus vrijer in je keuze.

Beetje toon zetten :wink:

Maar wat vind je er nou zelf van?

Zat andere hotels waar kinderen wel welkom zijn, goed dat de mogelijkheid er is.

Heb ik toch al aangegeven? IK ga niet zonder mijn zoon weg, maar mensen zonder kinderen moeten uiteraard de keuzemogelijkheid hebben een vakantie te boeken, waar ze verzekerd zijn dat er geen kinderen zijn.Hoewel, als je iets boekt waar veel dronken bezoekers zijn,wat is dan te verkiezen??En welke leeftijdsgrens moet er gaan gelden, niet te boeken voor personen beneden 20??

Vind je reactie beetje appels met peren vergelijken, het is geen discriminatie maar voorkeurs vakantie.En er zijn toch al zat 25plus, 40 plus, 65 plus reizen, met de garantie dat er geen jongeren zij??

Draven we niet een beetje door?
Zijn de vergelijkingen die nu gegeven worden niet een beetje over de top?
De vraag is duidelijk, lijkt me.
Waarom moeten kinderloze echtparen, jongvolwassene en mensen die na 20/25 jaar opvoeden eindelijk kinderloos weg kunnen altijd tussen de krijsende kinderen zitten? Bekijk eens voor de grap alle (betaalbare…) accommodaties in de wereld en je zult zien dat 90 % kindvriendelijk is. De keus is dus enorm, voor wie kinderen geen bezwaar zijn.
Ik pleit ervoor! Een betaalbaar plekje in het hoogseizoen met een zwembad, geen kinderen en bommetjes. Heerlijk lijkt me dat.

Prima als er mensen zijn die liever geen kinderen om hen heen hebben binnen de accommodatie, maar persoonlijk stoor ik me niet zo erg aan kinderen. Meestal zit het zwembad vol met kinderen, dan kies ik er toch ook al bewust voor om naar het strand te gaan, waar het minder snel een kinderspeeltuin is.