Part-time Job?!

Mijn naan is dus Mark.

Komende november moet ik voor mijn opleiding Small Business & Retail Management vijf maanden stage lopen. Twee medestudenten en ik willen graag richting Azie, in het speciaal Zuid-Oost Azie. Daar willen we uiteraard kijken of wij zelf een “Small Business” op kunnen zetten, maar daarnaast hebben wij als studenten ook wat zekerheid nodig. Wat wij dus zoeken is een part-time baantje, waarmee wij een deel van ons leven tijdens deze stage periode kunnen bekostigen. Via deze route zoek ik contact met ondernemers in Azie die de hulp van drie studenten kunnen gebruiken. De werkbranche van het bedrijf hoeft voor ons niet veel uit te maken. Ook horeca is zeer welkom.

Graag bericht van mensen die ons denken te kunnen helpen, dit zou echt heel mooi zijn! B)

[email=markvangroningen@hotmail.com]markvangroningen@hotmail.com

Hoi Mark,

Wanneer je stage gaat lopen in het buitenland, kun je in sommige gevallen een beurs aanvragen. Informeer eens bij het ‘bureau buitenland’ o.i.d. van je uni/school. Ook kun je je kamer in NL in onderhuur doen om uit de kosten te komen. Via je stageplaats kun je vaak goedkope huisvestiging regelen. Werk vinden in AZ is echter lastig, bovendien liggen de lonen een stuk lager dan hier.

Tijdens mijn stage in Indonesie had ik helaas geen beurs. Ik woonde echter gratis, had mijn kamer in onderhuur en kreeg studiefinanciering (aangevuld met een lening). Uiteindelijk heeft het me niet eens veel geld gekost, maar wel een ondervergetelijke ervaring opgeleverd!

Jenny
www.ikreis.net