Parkeren Puteaux

Hallo, is iemand zo goed bekend of kent iemand het systeem. We gaan een paar dagen naar Puteaux, aan de andere kant van Seine ten opzichte van Neuilly sur Seine. Weet iemand of daar een 24-uurs parkeergarage is of is er een website waar alle parkeergarages op staan?
Onze gastheer zegt dat er betaald parkeren is van 9 tot 12 en 14 tot 18 uur. Lijkt me een apart systeem of komt dat vaker voor? A raison van 1 euro per uur is dat ook maar 7 euro per dag, mits je de meter in de gaten houdt :wink:

Idd. vrij goedkoop naar onze normen.
Ook in de ondergrondse parkeergarages van Puteaux betaal je € 7,20/24u.
cfr. website ‘Stationnement et parkings’.

Hartstikke bedankt, dit bevestigt wat onze gastheer al vertelde. En als je ooit iets over Australië wilt weten, laat het weten!

Doe ik beslist ! Australië staat bovenaan ons reiswenslijstje, maar 'k ben voorlopig nog niet aan vragen toe :).
Amusement vast in Puteaux.

@willem269 :
Je vroeg me (PB) of een ov-kaart voor 3 zones volstaat om vanuit Puteaux de stad te verkennen.

Nou, het Parijse openbaar vervoersysteem is verdeeld in vijf zones uitstralend vanaf het centrum.
Met de ‘Paris Visite’ kaart kan je vrij gebruik maken van de Metro, RER, lijnbussen en de ‘funiculaire’ van Montmartre.

Je hebt de keuze uit kaarten voor 1, 2, 3 of 5 dagen die geldig zijn voor de zones 1 t/m 3 of 1 t/m 5. Kinderen van 4 t/m 11 jaar genieten 50% korting. Opgelet : ’t gaat hier om kalenderdagen, niet om schijven van 24 uren. M.a.w. gebruik je een kaart voor het eerst om 22:00 uur dan geldt dit voor een ganse dag.

Puteaux bevindt zich in zone 3. Koop je een kaart die geldig is voor de zones 1 t/m 3 dan kan je vrij rondreizen in het centrum van de stad en onmiddellijke omgeving.

Met een kaart voor zones 1 t/m 5 kan je o.m. ook naar Versailles, Disneyland of de luchthavens ORY/CDG.

Meer info vind je o.m. op :

1 like