Parkeren in Florence

Ga eind van de maand naar Toscane en wil uiteraard ook Florence bezoeken. Wij zijn met de auto, heeft iemand een tip voor een parkeergelegenheid in de stad of omgeving en dan bijv. stukje openbaar vervoer?
Bedankt
Theo

Hey,

Ik begrijp uit je berichtje dat je al weet dat Florence een nachtmerrie kan zijn. Een vriend van me is naar Florence geweest en kan het je echt afraden om met de auto daadwerkelijk de stad in te gaan. Buiten de stad parkeren en dan lopen of met het openbaar vervoer (afhankelijk van waar je heen wilt natuurlijk) is echt de beste optie. Althans, dat zegt hij dan.

Kijk eens of je iets hebt aan:

http://www.slowtrav.com/italy/driving/parking_florence.htm

en

http://www.lodging.it/florence-tour/transport/parking-in-florence.html

Ik vond zelf het scootertjesgedoe in Florence erg leuk. Heb me prima vermaakt op de dag dat we met die dingen door de stad sjeesden, maar ik ben met het openbaar vervoer naar Florence gegaan en niet met de auto. =(

Bedankt Reinhard, Ik ga maar eens op zoek naar openbaarvervoer mogelijkheden. Groet,
Theo

Ik heb parkeren in Firenze niet echt als een probleem ervaren. Er zijn grote parkings aan de achterkant van het station in de onmiddellijk buurt van het congrespaleis. Van daar ben je op minder dan tien minuten te voet in het historisch centrum.

Bedankt voor je reactie. Is dat ook een beetje betaalbaar, als je een hele dag parkeert?
Groet,
Theo

Ik durf niet echt een prijs geven, maar ik herinner me niet dat ik geschrokken ben van het bedrag dat ik moest betalen. De parkings zijn bovengronds op groot terrein en worden bewaakt. Dat heeft natuurlijk zijn prijs en voor toeristen in Firenze sowiezo als geen goedkope stad. Als ik je nog even een tip mag geven, ga dan ook even naar de overdekte markt (ligt een beetje buiten het traditionele parcours). Daar vind je het écht Firenze.

Geert

Geert,
Bedankt voor je advies en tips, daar kunnen we wat mee.
Groet,
Theo

wij gaan met de auto naar Florence. Heeft iem nog up-to-date parkeeradvies voor in de stad?

Wij zijn een keer met de trein gegaan. Dat beviel erg goed. Kost niet veel en bij een klein station in de buurt kun je altijd gratis parkeren. Het station in Florence ligt tegen het centrum aan, dus ook geen probleem.

We hebben ook een keer geparkeerd aan de overzijde van de rivier. Daar staat boven op een heuvel een kerk een een groot kasteel. Ik weet niet meer hoe het heet maar je vind het zo op de kaart, schuin tegenover de bekende brug. Parkeren kun je daar ook gratis. Moet je wel naar beneden lopen en op het eind van de dag (:slapen:) weer omhoog, maar dan heb je als extra nog een fantastische zonsondergang en prachtig zicht op de stad (die staat op veel ansichtkaarten).
Groet en fijne vakantie
Theo

Ha Theo. Bedankt voor je reactie.
Wij verblijven 2 nachten in Florence (daarna door naar t zuiden) dus ik wil de auto ergens stallen waar hij een beetje veilig staat. Ik heb inmiddels ergens gelezen dat er ook parkeergarages zijn die worden aanbevolen. Hopen dat ik m daar 's nachts ook kan laten staan. We zullen zien… Groet, Yllone