Parkeren, een gevoelig onderwerp voor de gemiddelde Italiaan. Bron van stress en irritatie, en niet alleen in de grote steden. Italianen raken snel opgefokt als het om parkeren gaat. Een onderzoek van verzekeringsmaatschappij Direct Line heeft dat uitgewezen.
***De beruchte dubbele parkeerrijen in de Italiaanse steden maken de Italianen helemaal gek. Als je verkeerd, dat wil zeggen ingesloten staat, met je auto, kun je letterlijk geen kant op. Dan kun je alleen maar bidden en hopen dat de eigenaar snel terugkomt. ***
Jiska, dat is mij ook wel eens overkomen. Ik ging met een vriend in Napels een hapje eten en daarna stond zijn auto hermetisch vast. Er stonden nog vier families naast wiens auto’s ook ingesloten waren. Na vijftig minuten kwam de eigenaar terug en toen was de onbedoelde blokkade binnen afzienbare tijd verdwenen.
Wat een leuk verhaal. Althans…
Ik moet er altijd erg lachen op de wijze waarop Italianen parkeren… Zo lang ik er zelf geen slachtoffer van ben is alles goed maar anders :-)… Maar het is niet alleen t parkeren wat ergernissen opwekt ook het algemene rijgedrag. Ik zeg altijd dat de wijze waarop een Italiaan zich in het verkeer begeeft een mooie afspiegeling is van hoe het land wordt bestuurt en hoe de Italiaan leeft… Misschien begeef ik me hiermee op gevaarlijk terrein maar ik vind t wel een mooie ‘beeld’.