Met Pasen ga ik samen met mijn man een weekendje weg naar Parijs. Ik vraag me af of alles gewoon open is dit weekend ondanks dat het Pasen is? Dan bedoel ik de bezienswaardigheden maar natuurlijk ook alle leuke winkels.
Ik zit er aan te denken om op onze eerste dag een tour met een gids door de stad te doen omdat we niet zo lang blijven en zodoende in een korte tijd graag veel willen zien. Iemand ervaring met leuke tours in Parijs? Moet natuurlijk ook wel met Pasen open zijn dan.
Ik heb al twee keer met hun gefietst (een keer in Barcelona en een keer in Parijs) en was erg leuk. Ze hebben Nederlandstalige gidsen dus de info is lekker toegankelijk. Aanrader!
Weet trouwens niet 100 procent zeker of ze open zijn met pasen, maar dat lijkt me wel. Dat is het toeristenweekend dus daar moeten ze het van hebben lijkt me.
Barcelona vond ik inderdaad ook heel leuk! Is ook echt een geweldig mooie stad! Dit jaar heb ik een citytrip naar Londen op het programma staan dus wie weet dat ik dan weer eens met hun ga fietsen. Ik wordt bijna vaste klant haha!
Zo juist een blog geplaatst met 10 wandelingen in Parijs die je kunt doen in het Paasweekend.
In Parijs is alles gewoon open, musea, restaurants en de winkels op tweede paasdag.
City toers per bus kijk eens op de volgende websites misschien zit er iets bij:
Parisbus: www.carsrouges.com
Tour Cityrama: www.pariscityrama.com
Paris-Vision-Plus: www.parisvision.com
Veel Plezier
Ferry van der Vliet
Ik had je bericht ook al zien staan op parijs.startpagina.nl. Ik ben sinds vannochtend weer terug in Nederland en heb een heerlijk weekend gehad in Parijs. Ik heb wandeling nummer 7 door het Parc des Buttes Chaumont gedaan en wauw wat was dit mooi!
Hiernaast heb ik een fietstour door de stad gedaan met Baja Bikes om de iets bekendere highlights van de stad te ontdekken.
Beste Ellen, Dank voor je reactie en leuk om te horen dat de tip bruikbaar was. Ik hoop er weer een trouwe volger bij te hebben. Blijf regelmatig kijken elke week volgen er twee blogs over Parijs. Deze week het 6e arrondissement met de Saint Sulpice (met een tip om Parijs op een unieke manier te bekijken vanuit je eigen luie stoel) en Place Igor Stravinsky, mijn plek om op een heerlijke zonnige namiddag de dynamiek van de stad te bekijken. Wil je geinformeerd blijven over mijn weblog stuur mij dan even een email en je ontvangt mijn nieuwsbrief wanneer er nieuwe blogs zijn geplaatst. Mijn emailadres vindt je op mijn weblog Paris FvdV
Groeten
Ferry.