Pan American Highway

Hallo allemaal,

Is er iemand die weet wat de exacte route van de Pan American Highway is, dus van Alaska tot Zuid-Amerika? En waar ik informatie over de PanAm kan vinden?

Alvast bedankt.

Groetjes Janneke

de Panam is de weg die in grote lijnen het dichtst langs de westkust van de amerika’s loopt. Veelal (muv Noordamerika dan)is er maar 1 hoofdweg die van noord naar zuid(of omgekeerd dan…) loopt. Meestal is ie geasfalteeerd. Een stuk wat niet geasfalteerd is in zuidelijk Argentina (ruta 40).
Maar het is ook een beetje wazig, want ik heb in zuid amerika ook de PanAm bordjes op andere wegen gezien die verder landinwaarts lagen terwijl ik dacht dat enkel de directe weg van bv Lima - Santiago de Chile de Panam was. Dus hij splitst zich ook en gaat via verschillende wegen verder via óf ze hebben de bordjes verkeerd geplaatst…

En het enige stuk waar een onderbreking zit is de 80 km door het Darien Gap in Panama. Daar is geen weg en zul je met de boot of het vliegtuig moeten, of lopend/wadend…
Tsja wat de info betreft kun je evt de verschillende reisgidsen doorspitten. Er is zoveel! Als je iets specifieks wilt weten kun je me ook schrijven. (marcelkersten@hotmail.com)
Echter, ik zou me niet blind staren op de PanAm, maar hem eerder als leidraad gebruiken. De mooiste plekjes liggen veelal van de PanAm af hoor. Zoals Peru en Chile . Daar zou je een kaarsrechte asfaltijn van 3500 km hebben door meestal vlak woestijnlandschap. Supersnel te rijden maar heeeeel errrrug saaiii terwijl er parallel de meest prachtige routes te rijden zijn.

Hoi “landcruiser”,

Bedankt voor je reactie. Ik denk wel dat ik iets aan heb.

Groetjes Janneke