Ik zou heel graag in zuid amerika een Padi cursus willen volgen. ik weet niet of een van de andere zuid amerikaanse landen dit ook biedt, maar het lijkt mij dat Brasil zeker veel mogelijkheden kent hiervoor.
Wie kan mij vertellen waar ik in Brazilie langs de kust dit het beste kan volgen en hoeveel gaat me dat ongeveer kosten?
Je kan prachtig duiken rond Recife (veel wrakken), Río (Búzios) en Santa Catarina. Maar het mooiste is waarschijnlijk toch Abrolhos (zuid-Bahia) en Fernando de Noronha, daar heb je echt rif.
Duiken is wel behoorlijk duur, en een Padi-cursus zal dus niet goedkoop zijn. In Honduras (het eiland Utila met name) kun je een cursus doen voor 250 dollar, en dat is INCLUSIEF overnachting. Goedkoper zul je het moeilijk vinden, en de duiklocaties zijn schitterend (ook veel warmer water over het algemeen)
Ik vond (op Abrolhos en Fernando de Noronha na) het duiken in Brazilie ontzettend tegenvallen. Ik zou zeker voor een ander land kiezen om te duiken. Voorkeur aan Midden Amerika. (ook goedkoper dan Brazilie)
Tja…komt dus bijna overeen met wat Marco zegt
in Bombinhas , wat met Fernando do Noronha de 2 marine reserves zijn in Brazilie kun je ook duikcursussen doen. Inderdaad bij lange na niet zo goedkoop als in Honduras.
Maart- mei en oktober - begin December zijn de beste maanden om dit te doen. (januari en februari ook maar dan is hoogseizoen hier aan de kust en lijkt t qua drukte meer op Zandvoort met 38C.)