Ik heb dit formulier (of een oudere versie ervan!) nou alweer bijna 5 jaar geleden ingevuld en was er ook een beetje onzeker over maar vond dat de persoon in het job center heel hulpvaardig was en het maakte eigenlijk niet veel uit wat ik invulde!
Ik denk dat als je het zo eerlijk mogelijk invult (soms weet je gewoon niet vantevoren het antwoord op een vraag!) dat je dan het veiligste bent.
Ik had me al uitgeschreven uit NL dus de balstingdiesnt was verder niet geinteresseerd - ik denk niet dat ze vanuit Engeland de NL belastingdienst zullen inligten maar hang me er naar aan op!
Het verbaast me elke keer weer hoeveel gemakkelijker / meer relaxed dingen hier in de UK gaan vergeleken met NL dus maak je niet alteveel zorgen!
Ze nemen geen contact op met de Nedelrandse belastingdienst. Je zult van de Nederlandse belastingdients nog wel een paar jaar aangifte moeten doen (ze sturen enveloppe naar je laatste correspondentie adres denk ik of een ander adres als je dat hebt opgegeven) maar zolang je netjes 0 inkomen blijft invullen houden ze daar snel mee op.
Mbt formulier in Engeland, heb ik zelf 2 1/2 jaar geleden ingevuld. Ik heb toen gezegd dat ik van plan ben in Engeland te blijven (indefinite) maar volgens mij maakt niemand zich er echt druk om wat je daar invult (ik weet niet meer precies wat de opties zijn). Waar ze meer in geinteresseerd zijn is of je nog inkomen in Nederland hebt (via aandelen of een huis bijvoorbeeld)
Ik wil vooral mn betaalde belasting hier terug, want het is niet bepaald weinig, mn taxcode was schijnbaar niet goed. En heb daarom ook erg veel belastingdienst afgedragen en aangezien ik nog een arme student ben, kan ik het goed gebruiken
Ik ben nog niet officieel uitgeschreven, dus vandaar dat ik wou weten of ze de belastingdienst inlichten.