Hallo,
Ik krijg berichten over overstromingen in Sri Lanka, kan het niet echt terug vinden.
Weet iemand van jullie hier meer over?
Waar het is?
En de ernst?
Alvast bedankt.
Groet Rita
Hallo,
Ik krijg berichten over overstromingen in Sri Lanka, kan het niet echt terug vinden.
Weet iemand van jullie hier meer over?
Waar het is?
En de ernst?
Alvast bedankt.
Groet Rita
Hoi Rita,
Van Negombo tot Tangalle, hele kuststrook vooral bij rivierdeltas. En Ratnapura. Iets van 100 doden (!) en vele duizenden daklozen.
De regen is zeker niet zwaarder dan ze zeker elke 5 jaar hebben daar, de effecten worden wel steeds erger door volbouwen van elke vierkante meter - ook de voor wateroverloop bedoelde lage gebieden. En negeren van aanleg geode riolering/waterafvoer.
Sterkte,
<Erik> & [Sandya]
Bedankt voor de link!
Groet Rita
Is er al meer bekend over de actuele situatie? Op verschillende sites staat aangegeven dat ze voor de komende dagen nog veel regen verwachten. Daarnaast is het mij niet helemaal bekend waar de problemen nu het grootst zijn.
Wij vertrekken zelf volgende week naar Sri Lanka en zijn benieuwd of we onze planning nog moeten aanpassen… en of het veilig is om af te reizen.
Nog steeds primair zuidwesten in de buurt van riviermonden, en Ratnapura-Sinharaja. Daardoor is ook E01 snelweg nauwelijks te gebruiken en moet je via de 2 x zo langzame kustweg.
Kandy-Eliya-Ella as heeft alleen de ‘normale’ regens met wat kleinere landslides, soms is het spoor een dagje KO daardoor en volgende dag is weer gerepareerd. Pakweg Sigiriya en Oostkust zijn pico bello.:biggrin:
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Update reisadvies Sri Lanka
Reisadvies Sri Lanka
Laatst gewijzigd op: 31-05-2017 | Nog steeds geldig op: 31-05-2017
Door hevige regens in Sri Lanka zijn er in grote delen van het land overstromingen en landverschuivingen. Reis niet naar de districten Kalutara, Galle, Matara en Ratnapura.
Hoi allemaal
wij gaan volgende week naar sri lanka, we hebben een hotel 12 km van galle vandaan. @Niels14 hoe kom je aan deze informatie als ik vragen mag? ik heb contact opgenomen met de reisorganisatie afgelopen maandag en die gaven aan dat de reis nog doorgaat. Hoor graag van jullie.
De informatie komt van het Ministerie van buitenlandse zaken, zie de volgende link:
https://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ministerie-van-buitenlandse-zaken/inhoud/reisadviezen
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen/sri-lanka
Ja zoals wel vaker met BuZa is het een beetje grofmazig. Uda Walawe (Ratnapura) en Sinharaja zou inderdaad nu even niet doen omdat de beschadigde wegen weken reparatie gaan komen. Maar E01 Expressway is alweer open tot halverwege Galle-Matara deel, de hele kustweg was altijd al open met een enkele omleiding bij o.a. Tangalle. Dus de reisorganisatie heeft in dezen echt meer gelijk dan BuZa…
<Erik> & [Sandya]
Dat is fijn om te horen! En wat zijn de weersvoorspellingen voor de komende dagen in dat gebied?
Wel minder regen dan laatste dagen maar nog steeds gemengd. Dat is overigens geheel normale patroon, pas na half juli raden we dat aan voor zonaanbidders ![]()
<Erik> & [Sandya]
Bedankt voor de informatie!! ![]()
Wij zijn sinds 31 mei in Unawatunna, 5km bij Galle vandaan, kregen het bericht van buitenlandse zaken toen we net hier waren. We hebben nog geen regen gehad alleen maar zon en gaan morgen met een fietstour mee naar Galle. Voor de rest zijn we naar Galle, Hikkaduwe, Mirissa en Koggala gescooterd.