Dit jaar ga ik samen met mijn vriendin het nieuwe jaar inluiden in Parijs!
Daarom ben ik op zoek naar tips om deze avond/nacht op een mooie manier door te brengen. Ik zou graag willen weten waar de meeste activiteiten worden gehouden, leuke restaurantjes en barren zijn.
De avond willen we beginnen met een diner in een leuk en sfeervol restaurant. Daarna vuurwerk kijken bij de Eiffeltoren (Wordt hier iets speciaals gevierd?) en daarna naar een leuke club!
Oud en nieuw is niet te vergelijken met Nederland, dit om een teleurstelling te voorkomen. Voor (het enige) vuurwerk moet je zijn bij de Eiffeltoren of bij Trocadero. Wat het eten betreft zul je echt vooraf moeten reserveren. De meeste parijzenaren gaan nl. op oudejaarsavond uit eten, wat betekent dat je moeilijk ergens een plekje kunt vinden. Probeer een keer bij Kong, dat is in het Kenzo complex. Maar nogmaals je zult vroeg moeten reserveren. De Parijzenaren ontmoeten elkaar op de Champs Elysées. De meeste mensen nemen een (plastic) fles champagne mee, om daar te proosten op het nieuwe jaar.
misschien ook wel leuk om te doen met de feestdagen is schaatsen in Parijs.
Zoals de meesten misschien wel weten ligt er al jaren een schaatsbaan rond die periode voor het stadshuis op Place de Ville.
Wat minder mensen weten is dat het ook mogelijk is op de 1e verdieping van de Eiffeltoren.
Voor meer info: schaatsen op 57 meter hoogte