Orkaan Irene

Zoals jullie allemaal waarschijnlijk al wisten raast er op dit moment een
Orkaan genaamd Irene door Amerika. Dit is een uiterst serieuze situatie die wel een artikel verdiend hier op het Amerika forum, uiteraard had ik liever een vrolijker artikel geplaatst. IRINE heeft zaterdag de eerste vier levens geëist in de Amerikaanse staat North Carolina. Honderdduizenden mensen aan de amerikaanse oostkust zitten zonder stroom. De amerikaanse regering is druk bezig met het evacueren van de mensen wonend in de risiscogebieden. Hieronder een radarbeeld van de orkaan en de ontwikkeling en verspreiding. Laten we even stil staan bij deze situatie in de VS en hopen dat de schade beperkt blijft. ook bij de nabestaande van de inmiddels 4 omgekomen slachtoffers van IRENE. Ik vrees dat er nog meer volgen

Radarbeeld van orkaan Irene

http://www.depers.nl/UserFiles/Image/2011/201108/20110827/Afbeelding%2012.png

Amerika columnist

Leon Taal

1 like

Is allemaal nogal meegevallen hier in New York. Wateroverlast in New Jersey, vooral langs de kust, maar hier in Brooklyn is er weinig aan de hand. Veel regen, maar de wind valt mee en er wordt in de middag al weer zon voorspeld. Omdat de elektriciteitskabels hier in de stad onder de grond liggen, zijn er weinig stroomstoringen, buiten de stad is dat anders, daar gaat de elektriciteit via bovengrondse draden en de palen waar die draden aan hangen worden wel eens omver geblazen en/of er vallen grote takken (of hele bomen) op en dan duurt het wel even voordat dat gemaakt is.

Geen doden en/of zwaargewonden in New York zelf tot nu toe.

Oke dat is goed nieuws.

Laten we hopen dat het in de overige staten hetzelfde zal verlopen qua schade en eventueel gewonden en of doden.

Bedankt voor je reactie

“UPDATE Hoewel het overblijfsel van Irene met windsnelheden tot 80 km/u op Canada afkoerst en weinig schade meer lijkt te veroorzaken, heeft de tot tropische storm gedegradeerde orkaan de Amerikaanse staat Vermont gisteren toch nog zwaar getroffen.” - AD

bron

Orkaan Irene heeft meer slachtoffers gemaakt, veel door omvallende bomen, geëlektrocuteerd worden en auto-ongelukken. Slechts twee mensen zijn in Florida door omstandigheden op zee omgekomen, ondanks uitdrukkelijke waarschuwingen de zee te mijden.

“UPDATE Orkaan Irene heeft in de Verenigde Staten tot nu toe het leven gekost aan ten minste 20 mensen, verspreid over acht staten. De meeste doden vielen in North Carolina, waar zaterdag vijf mensen om het leven kwamen.” -AD

bron

In DC en grote delen van Virginia viel het ook allemaal reuze mee. Ondanks dat er op verschillende plaatsen echt verschrikkelijke dingen zijn gebeurd, heb ik het gevoel (sterker, weet ik zeker) dat de media dit ‘event’ aangrijpt om eens lekker de kijkcijfers op te schroeven. Dit zorgt voor smakeloze en saaie tv…(hoewel het soms wel grappig is om de zoveelste beginnende reporter gehuld in een felkleurig regenpak te zien berichten midden op de hoofdstraat van een of ander dorp met uitspraken als “de enige auto’s hier op straat zijn politieauto’s!” of “deze 100 jaar oude houten verrotte pier is voor een deel ingestort na urenlang te zijn bestookt door zware gewelddadige golven…”)

Leuk verhaal. Heb je nog tips voor een goed hotel in San Fransisco en op de kustweg 1? Ik ga begin maart 2012 een soortgelijke reis maken.