Opnieuw iets minder bezoekers op de Vakantiebeurs

De Vakantiebeurs 2009 heeft de licht neergaande trend van de afgelopen jaren voortgezet. Het aantal bezoekers daalde met bijna 2 procent tot 132.961 tegen 135.233 in het voorgaande jaar. Dat was duidelijk minder dan de 140.000 die de beursorganisatie bij het begin van de beurs verwachtte op grond van de fors hogere ticket- voorverkoop. De beurs telde 1600 exposanten uit bijna 160 landen.

Lees verder over Opnieuw iets minder bezoekers op de Vakantiebeurs

Dan moeten ze die entree-prijzen eens omlaag gooien, afzetters…
Ook e.e.a. vernieuwen is geen overbodige luxe!

Ik ga elk jaar wel, maar de behoefte is ook voor mij steeds minder.

Inderdaad, die prijzen zijn inmiddels echt belachelijk geworden. En niet zo vreemd dat de voorverkoop wel goed verliep, met 6 euro korting wordt de toegangsprijs nog een beetje acceptabel. We zijn met 4 personen geweest, nu waren we 4*€11 voor de toegang plus €4 euro voor het transferium kwijt, in totaal €48 dus. Volgens normale tarieven en met parkeren bij de Jaarbeurs zou dit een ronduit schandalige €90 zijn geweest. En dan zal ik maar niet eens beginnen over de prijzen (en kwaliteit) van consumpties eenmaal binnen…

Maar toch, ieder jaar ga ik gewoon trouw weer. En ook nu weer niet helemaal voor niks, m’n nog nader in te vuillen najaarsvakantie staat nu waarschijnlijk ook vast, we kwamen een wel heel erg mooie aanbieding voor Las Vegas tegen. En voor de zomervakantie (Canada) hebben we ook een hoop nuttige informatie gevonden. Echter, het voornaamste doel was een bestemming voor een korte vakantie in maart te bepalen, daarover is nu meer twijfel dan voor de beurs…