Dag dag,
Ik ben al geruime tijd actief voor een internationale vredes/vrijwilligersorganisatie. Deze org. noemt zich SCI (Service Civil International) en heeft over de hele wereld vrijwilligersprojecten.
Vooral in de zomermaanden hebben we volop projecten (duren vaak zo’n 2 a 3 weken) maar voor de die-hards hebben we ook mid-term en long-term projecten (varierend van 3 tot 12 maanden)
Veel mensen zijn slechts bekend met SIW en daarom wil ik daar nu wat verandering in brengen. SCI is de meer ideologische tegenhanger van SIW. Zo worden er thans bijvoorbeeld veel seminars en trainingen door SCI georganiseerd op het gebied van conflict-resolution, duurzame ontwikkeling etc. Maar da’s meer voor de actieven binnen SCI.
Wat ook veel mensen zal interesseren is dat de inschrijvingskosten voor een vrijwilligersproject heel laag gehouden worden zodat de drempel voor niemand te hoog hoeft te liggen (85E en daarvoor krijg je accomodatie + eten) Voor de mid en longterm projecten kunnen de kosten verschillen… Vaak betaal je iets extra als je in een ontwikkelingsland wil werken (om het project helpen te bekostigen)
Wie meer wil weten over SCI kan terecht op www.sciint.org en zal op die site ook een link vinden naar de nederlandse SCI tak (Vrijwilligers Internationale Aktie)
Of als je vragen hebt dan kun je mij ook een mailtje sturen: rainysundayafternoon@yahoo.com
Peace,
Maarten