Heb je deze zomer zin om een paar weken Engelse les te geven in China, 3 weken lang Zeeschildpad eieren in veiligheid stellen op Costa Rica of een jaar lang vrijwilligerswerk te gaan doen in Kenia, samen met vrijwilligers van over de hele wereld?
SIW, Stichting Internationale Vrijwilligersprojecten, is een non-profit organisatie die jaarlijks honderden vrijwilligers uitzendt naar projecten in 70 landen. Je kan voor zowel korte termijn (2-4 weken)als lange termijn (2-12 maanden) deelnemen aan ruim 2000 vrijwilligersprojecten overal ter wereld. Voor de projecten en meer informatie: Kijk op onze website www.siw.nl .
Ik zie dat op deze site enkel op korte termijn projecten te vinden zijn. Is er ook een mogelijkheid voor twee maanden en komen er nog extra kosten bij het inschrijvings geld?
Of enkel het vliechticket en visum?
Het is ook mogelijk langer weg te gaan, kijk dan op http://www.siw.nl/Projecten/Lange-projecten.html . Als je langer weg gaat probeert SIW een project te zoeken wat bij je past, er zijn dus meer projecten dan de voorbeeldvacatures die op de site staan.
Er zijn projecten waar soms, naast het inschrijfgeld, een extra bijdrage wordt gevraagd. In de meeste gevallen is dat echter niet het geval en wanneer dat wel zo is staat dat duidelijk bij de projectbeschrijving vermeld.
In de meeste gevallen betaal je dus alleen het inschrijfgeld en je eigen reiskosten (ticket, visum, inenitingen). Kost en inwoning is dan verder gewoon geregeld.
Klopt het dat je 170 euro per project betaald, + kampbijdrage + kosten die in de beschrijving nog genoemd worden? Maw, die 170 euro is een soort basisbijdrage en daarnaast betaal je nog per nacht en evt. kampbijdrage? Alvast bedankt voor de info,
Met name in Europa ofJapan betaal je de 170 euro (als student of scholier) en hoef je daarnaast niet te betalen voor kost en inwoning. dat is daarmee geregeld.
Als er daarnaast een bedrag in de projectenbeschrijving genoemd is is dat het bedrag wat soms extra voor kost en inwoning wordt gevraagd (bijvoorbeeld vaak het geval in Afrika en Latijns-Amerika). Er is hiernaast geen extra bijdrage nodig (oftewel kampbijdrage = bedrag voor kost en inwoning). Heb ik hiermee je vraag beantwoord?
Ja hoor, heel erg bedankt, ik keek inderdaad voornamelijk naar gevallen in Latijns-Amerika. Overigens zijn daar volgens mij ook projecten waar een kampbijdrage genoemd wordt EN een bijdrage per dag in de tekst (wel andersom iig), maar dat heb ik misschien verkeerd gezien.
Bij VIA betaal je € 95,- als inschrijfgeld voor een project hierbij zijn kost en inwoning inbegrepen. Wel zal je zelf nog je reis moeten regelen. Voor lange termijn projecten gelden andere regels. Als je langer weg wilt is het in sommige gevallen mogelijk om susidie daarvoor te krijgen. Voor meer informatie http://www.stichtingvia.nl
Hey,
Ik vertrek de eerste juli naar Kenya voor twee maanden en heb daar een projekt gevonden in een weesdorp maar ze vragen wel 600 euro voor de twee maanden. Na alle kosten die ik al gedaan heb vluchten paspoort inentingen loopt het bedrag wel erg hoog. Dus ben ik eigelijk snel opzoek naar een projekt da gratis of goedkoper is en dat nog snel geregeld kan worden, want de tijd vliegt voorbij. Als iemand iets weet leuk het te horen
Groetjes Ben
Het komt op mij een beetje raar over dat je vlak voor dat je weg gaat nog van organisatie wilt veranderen, zeker als alles al geregeld is met de betreffende organisatie. Als je mij zo kort van te voren zou afzeggen zou ik het ook niet leuk vinden. Bij ons (Stichting VIA) is het niet mogelijk om voor de lange termijn uitgezonden te worden naar Kenia. Wel hebben we er korte termijn projecten, maar daarvoor is ook extra inschrijfgeld noodzakelijk
Inderdaad klinkt het raar om zo laat iets anders te zoeken en idd alles is al geregeld en denk dat het meer het wachten is dat me nerveus maakt en over het geld begin te denken, maar anderzijds is het maar 600 euro voor een prachtig ervaring en als je twee maanden erges onderdak moe zoeken ben je da ook kwijt of veel meer.
Afkoelen en ik laat het wel op me afkomen,