Lijkt het je eens leuk om naar een ander vakantieland toe te gaan dan je normaal zou kiezen? Veel mensen kiezen ervoor om naar de bekendste landen op vakantie te gaan. Tegenwoordig zijn reizen naar minder bekende vakantielanden zeker betaalbaar. Waarom zou je dan niet een keer naar een land toe gaan waar je een totaal nieuwe avontuur kunt beleven.
Kijk een op: http://www.goedkopereisinformatie.nl/
Hier staat leuke en handige informatie op over verschillende landen. Wie weet zie je hier een land tussen dat jouw enorm aanspreekt, maar je zelf nooit aan gedacht zou hebben.
Ontzettend goed idee, zo’n website met informatie over minder bekende landen, maar de landen die ik er zo tegenkom, zijn tamelijk bekend/gangbaar.
Alle bestemmingen in Europa bijvoorbeeld: o.a. Noorwegen, Tsjechië, Italië! Ik denk dan eerder aan Estland, Letland, Litouwen, Bulgarije, Moldavië, etc.
Hetzelfde geldt voor veel landen die genoemd worden onder andere continenten. Bij Azië staan bv. alle bekende landen, maar Centraal Azië (bv Oezbekistan, Georgië, Mongolië) ontbreekt.
Op zich staat er veel informatie op de site, maar heel veel is over het algemeen wel bekend, of makkelijk elders te vinden. Als je je echt wilt richten op onbekendere bestemmingen waar mensen niet zo snel op gekomen zouden zijn, zou ik me meer verdiepen in écht onbekendere landen/streken. Ook onbekende/spannende steden/streken in bekende vakantielanden zouden de site grote meerwaarde kunnen geven.
Het hangt wellicht ook een beetje van de doelgroep af: als je je richt op mensen die eigenlijk tot nu toe nooit in het buitenland op vakantie gingen, of mensen die elk jaar naar dezelfde bestemming gaan, dan is de informatie misschien wel interessant en spannend.
Maar mensen die écht op zoek zijn naar iets verrassends, die gaan dat denk ik niet vinden bij basisinformatie over landen als Italië, Turkije en Tsjechië.
Bedankt voor je reactie Melanthe. De website moet inderdaad nog veel uitgebreider worden. Zodra alle landen erop staan, ga ik verder met gerichtere informatie. De komende tijd zal Europa worden aangevuld, dus ook Bulgarije, Hongarije en dat soort landen. Ik wou eerst de bekendste landen erop hebben staan.
Heb je zelf ook een website?
Hi Jeniffer,
Goed idee! Ben heel benieuwd (want denk zeker dat zo’n website grote meerwaarde kan hebben).
Ik ben bezig voor mezelf te beginnen, en wil ook mijn reisverhalen op een blog zetten, dus ben wel bezig met het ontwikkelen van websites. Momenteel is alles echter nog in ontwikkelingsfase, dus heel veel verder dan de url’s ben ik nog niet! 
Geachte heer en mevrouw,
Ik ben student aan de Universiteit van Lugano in Zwitserland. Ik ben bezig met mijn Master in Marketing en momenteel schrijf ik mijn scriptie. Mijn onderwerp is “Destination branding- de zaak van de Duitse Ruhrgebied”. Ik zou graag willen weten hoe de Nederlandse mensen het Ruhrgebied waarnemen. Daarom doe ik een online enquête. Ik zou zeer dankbaar zijn als u kon mijn vragenlijst in te vullen. Het duurt slechts ongeveer 10 minuten en uw gegevens zullen vertrouwelijk worden behandeld.
https://www.surveymonkey.com/s/3QZF2QJ
Dank u wel!
Carla Thaper
Oke leuk. Als je website(s) klaar zijn laat het hier dan zeker weten. Ik ben gek op reizen en vind het is altijd leuk om reisverhalen van andere mensen te lezen.
Ik ben geboren en getogen in Kazachstan. Het is een land met geweldige natuur, ongelooflijk gastvrije mensen en snel opgroeiende economie. Maar, natuurlijk, - “Onbemand maakt onbekend” -dus niet zoveel Nederlanders zullen snel naar Kazachstan een vakantie boeken. Maar als u van wilde natuur houdt, of wilt u kennis maken met echte nomaden leven stijl, of door de bergen trekken, vissen, paardrijden, heel mooie meren bezoeken of houd u vaan een trip door de eindeloze steppen of misschien juist bent u benieuwd naar moderne steden van Midden Azië, kortom – wilt u een keer een onbekend verre land leren kennen - dan is Kazachstan - een uitstekende bestemming voor u.
Ik kan je helpen met informatie te verstrekken of u reis voorbereiden.
Ik houd veel van mijn land en ik wou proberen haar in Nederland te promoten (en wel op een andere wijze dan Borat dat doet….)
Kijk www.tour2kazachstan.nl