Op zoek naar een job voor een jaar (of langer) in de omgeving Torremolinos/Malaga

Al een aantal jaren wil ik mij vestigen in het buitenland, maar mijn woning in Nederland verkoopt nog niet.
Een goede vriend van mij gaat zich per deze zomer (vanaf juni/juli) vestigen in Torremolinos en ik zou graag een jaar (of langer) met hem meegaan om daar te wonen en te werken. Mijn woning laat ik dan in Nederland leegstaan in die tijd. Om dit te realiseren zoek ik een betaalde baan in genoemde omgeving. Wie ben ik?
Ben een enthousiaste, ongebonden jongeman van eind dertig met een avontuurlijke, maar realistische, levensinstelling. Ik heb over de hele wereld gereisd en een relatie gehad in China. Reizen is mijn passie en wonen en werken in het buitenland (een warm/tropisch land) is mijn grote droom.
Heb een behoorlijke bagage aan opleidingen: een doctoraal informatica en een lesbevoegdheid voor de beroeps- en volwasseneducatie. Heb ruim 8 jaar voor de klas gestaan in Nederland, zowel op een ROC als in het voortgezet onderwijs. Momenteel werkzaam in de IT branche als trainer/consultant in Nederland, maar dit is niet mijn ding.
Ik heb inmiddels bijna mijn opleiding tot reisleider/host afgerond bij het IVOR en doe over 2 weken examen.
Ook heb ik een bevoegdheid om Engels te geven als 2e taal in het buitenland.
Wat zoek ik? Heel breed: een baan als docent Engels, wiskunde of informatica gerelateerde onderwerpen, lessen/trainingen bij bedrijven/particulieren, een positie als standplaatshost, reisleider of gids voor een Nederlandse of Spaanse touroperator, en tevens ICT gerelateerde banen (software, training, installaties van systemen etc). Tevens kan ik wiskunde in het Engels verzorgen. Heel veel is bespreekbaar, als ik maar een startpunt heb. Ben een harde werker en aanpakker. Ik hoor het graag als iemand iets weet! Ik spreek nog geen Spaans, maar dat wil ik zsm gaan leren dmv een intensieve cursus ter plaatse.
Mijn email is mrchaiyaphum@gmail.com voor contact. Ik ben heel benieuwd!

Het is eerste wat me te binnen schiet … Start een eigen zaakje, ga computer les geven aan de overwinteraars … Ik denk dat dat meteen een goede doelgroep is die iets kunnen en willen uitgeven.

Dat zou een optie kunnen zijn Thyn, echter zit ik met de kosten van mijn woning in Nederland, waardoor een functie in loondienst meer zekerheid zou geven. Wellicht leuk voor “erbij”.

Spreek je de taal ook ? Je moet je realiseren dat banen in Spanje niet voor het oprapen liggen. Met een taalachterstand heb je sowieso al veel minder kans. Heeft je vriend geen openingen voor je ? Als ik jou was (en dat zeg ik niet omdat ik forumbeheerder van het taalreizen forum ben) zou ik echt eerst goed investeren in je taal voordat je naar serieuze opties van werk kunt gaan kijken.

Ik spreek vloeiend Engels en Nederlands en een beetje Frans en Duits, het Spaans kan ik ook terplekke leren (want dan kun je het ook meteen gebruiken). Ik verkies dus liever een cursus op het moment dat ik daar start (motiveert ook veel meer, omdat je dan terplekke bent) en de taal meteen in de praktijk kunt brengen. Mijn vriend is op mijn advies die kant uitgegaan. Hij zit in een hele andere situatie en ook hij kan geen Spaans (een klein beetje). Hij werkt bij een Nederlands telemarketingbedrijf en belt Nederlandse klanten vanuit Spanje. Het moet toch mogelijk zijn om in zo’n internationale omgeving eerst te starten zonder een proficiency in Spanish?!

Ik heb je een prive bericht gestuurd, ik heb wellicht een optie voor je :slight_smile:

Spaans is inderdaad een vereiste, zeker als je langer wilt blijven.
Wat misschien een goede tip is: laat je titels homologeren voor Spanje vóórdat je naar Spanje gaat. Ookal zul je in eerste instantie misschien niet als leraar aan de bak kunnen vanwege je spaans is het wel handig om je diploma´s “klaar” te hebben. Zeker als je als leraar engels ergens terecht zou kunnen zullen er naar gehomologeerde titels gevraagd worden.