op terugreis van oostenrijk, waar stoppen?

Hallo allemaal!

ben nieuw hier…ik ga een rondreis maken richting hongarije en mijn terugweg is via oostenrijk, nu zou ik graag nog in noord oost frankrijk stoppen voor 2-3 dagen. Om niet teveel omweg te maken dacht ik de streek rond de Moezel
(Elzas is te ver omrijden of is dit echt de moeite??)
Is de moezelstreek, puntje noord oost frankrijk het waard 2-3 dagen te verblijven? We zouden voornamelijk de wijnstreken willen verkennen, liefst met een (gehuurde) scooter maar die vindt je niet overal (strasbourg oa.)

Graag enig advies

Groeten Steven

Hey Steven, Welkom!

Straatsburg is inderdaad een stuk om als je via Stutgard / Karlsruhe rijd, maar kijk eens als je de route verlegt Lindau (Bodensee) / Rottweil / Offenburg / Straatsburg verruil je die k…. autobaan voor de Bodensee en ’t Zwarte Woud ocq mooi toch?

Als je dit dan gedaan hebt, ben je wellicht je 2 / 3 dagen al kwijt omdat je de Bodensee en de watervallen van de Rijn :foto: in Schafhausen en het Schwarzwald zo geweldig mooi vind dat je er de tijd die je over had bent blijven hangen, maar mocht dat niet het geval zijn, kijk dan buiten Straatsburg ook eens naar de “Valee de Saverne” maar zeker de streek “Saar / Ruwer” beide zeer de moeite waard, als het om de wijn gaat :smile: vind ik.

http://www.ot-sarreguemines.fr/

:dag:

Bedankt voor de info Willem!

maar we hebben ondertussen de plannen gewijzigd, na oostenrijk gaan we in Trier stoppen voor 2-3 dagen, dit wordt dan de laatste stop en is blijkbaar ook zeer de moeite!

Helemaal mee eens, en past beter in de route :wink:
Heel veel Plezier!

1 like