Oostenrijk in de winter

Vraagje. Ik ben helemaal gek van fotograferen en vind besneeuwde bergtoppen ook erg mooi. Zijn wintersportgebieden in Oostenrijk ook geschikt om te wandelen in de sneeuw of zijn ze puur op de wintersport gericht ? Ik ben geen wintersporter. Hou niet van skien, snowboarden en langlaufen. Nu dacht ik zelf een week er heen te gaan, maar is het dus geschikt om als niet sporter daar rond te wandelen of niet ?
Welke plaatsen zijn o.a. geschikt voor wandelingen?

Half Nederland gaat op skivakantie, maar niemand die even kan antwoorden? Toch jammer voor een reissite zoals dit

Hoi sportgirl,

Denk dat de meeste voor het skiën gaan en niet om te wandelen!? Heb ook alleen in de zomer gewandeld, en op die plaatsen is het in de winter moeilijk begaanbaar. Misschien is sneeuwschoenwandelen iets voor je? En anders zou ik zoeken op plaatsen waar veel gelanglaufd word, denk nameijk dat waar je kan lnglaufaufen ook goed kan wandelen. Bekend langlaufgebied is bijv. regio Achensee en Seeland(wel prijzig).
hoop dat je hier wat aan hebt!

Hoi
Oke bedankt voor de tip. Denk dat de winter dan niet echt geschikt voor me is =D Ik kijk wel in het voorjaar dan.
gr

Die plaatsen die ik opnoemde zijn juist schitterend in de winter, zeker wel een bezoekje waard. En al zoek je een onderkomen buiten de drukke skidorpen is het al gauw een stuk goedkoper.

Sorry voor de late reactie.:o
In Oostenrijk kun je ook wandelen en er zijn ook sneeuwschoenwandelingen. Wij kunnen ook niet goed skiën etc., maar genieten op deze manier ook van de winterse omgeving. Je kunt ook een zwembad opzoeken of na een wandeling genieten van de sauna in het hotel. Je kunt ook een leuke stad bezoeken. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van het gebied, maar in Karinthië zie je dat er veel mensen van verschillende activiteiten genieten. Vanuit Karinthië kun je ook gemakkelijk een bezoekje aan Italië brengen.

Hi Sportgirl,

Leuk dat je wilt gaan wandelen! Zelf wandel ik ook erg graag in de bergen en zeker ook in de winter.
Een aantal leuke gebieden om in de winter te wandelen kan je hier vinden: http://www.snowplaza.nl/themas/wandelen/

Groetjes