Hallo allemaal,
Mijn naam is Edith en ik woon in Goes (zeeland). Sinds enige tijd ga ik alleen op vakantie. De reden hiervoor is dat ik alleen in september kan en mijn man en dochter dan moeten werken en naar school. De eerste keer was Turkije (Side), de tweede keer Dominicaanse Republiek (Sosua), dit jaar (2015) ga ik naar Gambia. Mijn vakantie eisen zijn: warmte en een vriendelijke bevolking, verder vind ik het leuk om dingen te doen en te zien. Maar ook een dagje luieren vind ik heel fijn. Omdat ik alleen reis zoek ik vakantielanden op die gewend zijn aan toeristen, dat is een stukje veiligheid voor mij. Ik moet mezelf kunnen wezen en in een korte broek kunnen rondlopen zonder dat ik de plaatselijke bevolking tegen het hoofd stoot, vandaar dat mooie landen als Marokko e.d. nog even buiten mijn bereik zijn. Daar ga ik over een aantal jaar wel met mijn man naar toe. Ik ben niet veeleisend op vakantie, het hotel moet een bed hebben en een badkamer, in de omgeving wil ik barretjes en restaurants hebben maar ook water en rust kunnen opzoeken, stedentrips zijn daarom niet echt aan mij besteed. Hoewel ik toeristische gebieden opzoek om te verblijven wil ik niet al te veel met mijn medetoeristen omgaan, geen friet van piet op vakantie voor mij maar een andere cultuur en andere gewoonte/talen om te ontdekken.
Groetjes,
Edith
Van harte welkom om mij eens op te zoeken aan de zuidkust van Kenia! ![]()
Via Wereldwijzer app
1 like
Hoi Edith, welkom op Wereldwijzer! Ik zie dat je ondertussen ons Gambia forum al hebt gevonden. Veel plezier.
1 like
Wie weet Marriette, er zijn nog zoveel landen waar ik niet ben geweest en zoveel culturen te ontdekken.
Hou het maar in gedachten!
je kan me altijd een berichtje sturen als het zover is! Kan je zeker weten helpen met je plannen en voorbereidingen ![]()
Via Wereldwijzer app