De Nederlandse en Zwitserse vogelaars die begin dit jaar werden ontvoerd in de Filipijnen, zitten in de jungle in een bolwerk van terreurorganisatie Abu Sayyaf.
Ewold Horn uit het Groningse Termunten en zijn maat Lorenzo Vinciguerra uit Zwitserland werden vorige maand gesignaleerd met gewapende leden van Abu Sayyaf in de jungle van bergdorp Patikul in de provincie Sulu, zegt de politie in de Filipijnse hoofdstad Manilla.
DPG Media Privacy Gate
Beetje, eigen schuld dikke bult, vind ik. Tis niet zomaar dat de site van Buitenlandse zaken , waarschuwd de Sulu eilanden te mijden. Maakt niet uit welke nationaliteit je heb, ga je erheen ,ben je aan de beurt.
Ja zeer dom, van de vogeltjes liefhebbers.
ja, en ook de mensen die met een filippijnse getrouwd zijn, mochten die denken wat kan mij gebeuren. Vorig jaar kwam er een Canadees met zijn Filippijnse vrouw die van Sulu afkomstig was. Werd zeer vriendelijk ontvangen zelfs door de burgemeester, en dacht wat kan mij gebeuren.
Nou hij werd dus verlinkt door iemand en de eerste nacht al kwamen leden van Abu Sayaf hem met een speedboot halen, ze wisten precies in welk huis ze moesten zijn. Weet veder niet hoe het met hem is afgelopen.
een vraagje tussen door, is het in Digos wel veilig? (Davao Del Sur)
volgens mijn gf wel.
Ja, Didos is aan de oostkust, daar GEEN Abu Sayaf. kan wat aktiviteit van de NPA zijn in de bergen rond Digos, Maar van de NPA heb je als buitenlander geen last. Zou ik gerust heen durven gaan.
Ok bedankt, ja de NPA zit wat verderop in de bergen zo`n 30 km van Digos.