Ontspannen 10-daagse cultuurreis 'Egypte anders'

Luxor, gelegen aan de oevers van de Nijl, is hét culturele en heilige middelpunt van de oude Egyptische beschaving. Sinds de ontdekking van het graf van Toetankamon in 1923 is de stad wereldberoemd en trekt bussen vol toeristen. De meeste reizen laten je alleen de hoogtepunten zien in een strak en gehaast programma. Wil je de energie van de tempels voelen en heb je geen zin om dat gehaast te doen? Vind je het leuk om dat deels ook op de fiets te doen? Dan is deze 10-daagse cultuurreis ‘Egypte Anders’ een goede mogelijkheid om op een relaxte manier kennis te maken met de oud Egyptische en hedendaagse cultuur.

Mijn partner Ineke en ik zijn al meerdere malen in Luxor geweest en hebben tijdens die verblijven op onze ‘andere’ en relaxte manier vele fraaie plekken bezocht en mooie contacten opgebouwd met de lokale bevolking. Wij vinden het leuk om onze eerdere ervaringen van ‘Egypte Anders’ te delen door een (niet-commerciële) groepsreis (met max. 8 deelnemers) te organiseren waarin cultuur en ontspanning voorop staan.
IN 2015 gaan we deze reis weer twee maal organiseren: 5 - 14 maart 2015 en 5 - 14 november 2015.

Kijk voor meer informatie over deze anders dan anders reis op: http://www.healingpraktijk.info/20-Egyptereis.htm

Peter den Hartog & Ineke Hermus

Op eigen houtje naar Luxor in deze zeer onrustige tijden… Lijkt me niet de meest veilige vakantie nu.

Via Wereldwijzer app

De reizen zijn niet op korte termijn, maar pas volgend jaar. Er is voldoende tijd om te bekijken hoe de situatie zich in Egypte ontwikkelt.

Uiteraard houden we de situatie in Luxor goed in het de gaten. Als het niet verantwoord is, gaat de reis niet door. Dat is bij een negatief reisadvies zo wie zo het geval. Ook als er geen negatief reisadvies is, bepalen we aan de hand van onze lokale contacten in Luxor of het verantwoord is.
Zo hebben we vorig najaar deze zelfde cultuurreis geannuleerd naar aanleiding van overleg met onze lokale contacten in Luxor, nog voordat er een negatief reisadvies kwam.

Overigens zijn wij de afgelopen twee jaar meerdere malen in Luxor geweest en hebben wij ons, ondanks de revolutie, geen moment onveilig gevoeld.
Maar zoals aangegeven, willen we geen onverantwoorde risico’s nemen en zullen wij tijdig aangeven als de reis niet doorgaat. Wij hopen echter dat de situatie in Egypte stabiliseert, zodat deze mooie ‘andere’ reizen volgend jaar door kunnen gaan en twee groepen op een ontspannen manier kunnen gaan genieten van de oude en hedendaagse Egyptische cultuur.

ik ben pas nog van uit hurghada naar luxor geweest met de auto maar nergens geen last van gehad alles is veilig mensen zijn blij als er toeristen komen , dus je kunt gewoon gaan nks aan de hand

Ik reis al gedurende 2 jaar zo’n 3 a 4 keer per jaar naar Luxor. Ik heb daar nog geen enkele vorm van onrust gezien en loop daar als vrouw met een veilig gevoel alleen over straat. Mensen die enkel voortgaan op hetgeen ze in het nieuws horen: stop hier aub mee. Jullie weten niet waarover jullie praten. Het doet pijn om te zien wat dit met de Egyptenaren doet. Ze willen iedereen met open armen ontvangen maar de kans wordt hun ontnomen door bange touroperators en overheidsdiensten die nog niet half weten wat daar gaande is.

Via Wereldwijzer app

De definitieve data voor deze reis zijn:

• 2-11 april 2015
  • 5-14 november.

Het programma van deze ‘anders’ reis staat op http://www.healingpraktijk.info/20-Egyptereis.htm

Peter