onroerend goed makelaars regio ceara, wie helpt?

hallo forum lezers,

ik ben op zoek naar, onroerend goed makelaars regio ceara, wie helpt?

google eens op ‘imobiliaria ceara’.
Of was je op zoek naar iemand op het forum die ervaring heeft met een betrouwbare makelaar? Die zullen met een lampje gezocht moeten worden vrees ik. Ik zou niet op zijn woord afgaan maar zelf onderzoeken of het onroerend goed legaal is, er geen schulden opzitten, het terrein ook daadwerkelijk het terrein is wat op het papier staat etc.
Bij ons hier in de stad zit er om de 50 meter wel een makelaar (en dan overdrijf ik niet!) maar ook daarvan zou ik je geen betrouwbare op kunnen noemen.

Zelf gaan amateuren zou ik je echt afraden als je de voetangels en klemmen van de Braziliaanse wetten en regels op dat gebied niet door en door kent.
Je kan inderdaad wel zeggen dat de Braziliaanse makelaars heel vaak niet echt een betrouwbare indruk wekken. Maar het gaat er om of je geen kat in de zak krijgt, en een behoorlijke makelaar hoort aangesloten te zijn bij de vakorganisatie, vraag om het CRECI nummer. Je kan eventueel ook een advocaat ofzo in de arm nemen die e.e.a. onderzoekt en allerlei zaken voor je regelt. Reken op ca 5% courtage.

In Fortaleza zal je een Nederlander vinden die Rene heet, van fortalezahouses. Ik ken hem niet persoonlijk, mar ik denk dat hij niet slecht is.