Werken  (eigen onderneming) in Fortaleza

Hallo,

Ik kom net terug uit Fortaleza en heb een gigantisch mooie tijd achter de rug. Mooi weer, goedkoop en de vrouwen zijn niet te beschrijven. Ook de sfeer is niet te vergelijken met die in Nederland

Nu valt het me op dat Fortaleza nog niet eens zo heel erg bekend is onder de nederlanders. Omdat ik een “goede” reden zoek om voor langere tijd in Fortaleza te verblijven ben ik van plan een horeca gelegenheid op te richten.

Weet iemand waar ik moet beginnen en heeft er iemand nog slimme ideeen? Alles is welkom. Misschien heeft er iemand hetzelfde plan?

Bas

Denk dat je op het net een hoop info kan verzamelen, ik had ook al eens wilde ideeen om dit in Cuba te doen, niet dus … bijna onmogelijk, maar Brazil is natuurlijk heel wat anders. Succes

Maaaaaarrrrreee … over die vrouwen :P… vertel … ik ga over een paar weken ;D

gr€€tz
8)Harry

He Bas, ik weet niet of het nog nodig is of dat je elders al info hebt kunnen vergaren maar wellicht is de volgende site de plaats om je oproepje op te zetten: www.vivabrazil. com Het is een Braziliaanse site maar er kijken en posten naar het schijnt ook veel in Nederland en Belgie wonende Brazilianen op. Hoeft ook niet in het Braziliaans hoor de site is tweetalig.
Succes, Carla

als het je nu lukt:

Ik ben een zeer enthousiaste jonge gozer, die dolgraag wil werken op een exotische bestemming… Als je een baantje hebt (ik ben bijna klaar met school en kan eventueel, wat je wilt, een JAAR aan het werk!

Hallo Bas,

Zoiets zou ik ook dolgraag doen, je hebt 100% gelijk!! Ik weet niet of ik goeie info kan geven maar je kan mssch informeren op beurzen of nog het best van al ter plaatse gaan en een mondje portugees spreken, dan kom je in contact met de personen in kwestie en dan weet je met wie je te maken hebt dat lijkt me heel wat betrouwbaarder dan het via internet te doen. Zoek ook eens op google, je weet nooit!

Ik heb nog niet gedaan met studeren maar dit interesseert me enorm! Als je in de vakantie nog hulp zoekt al is het nog maar om je etablissement te schilderen, dan kom ik je graag helpen!!
Weliswaar tegen een vergoeding.

Vriendelijke groeten
Silke

[Beste Bas,

Ik weet precies wat je bedoelt, ook ik ben net terug uit Fortaleza. Loop ook met idee iets te gaan beginnen.
Heb al verschillende ideeen maar nog niet concreet.
Mail me maar, wellicht kunnen we elkaar wijs maken.

Gr,

Ruud

Ok, dat zijn al drie mensen geinteresseerd om in Fortaleza te werken.
Ik ben net een week terug en wil echt zo snel mogelijk terug.
Het lijkt dat het enige wat je kan doen is zelf iets ondernemen.
Regels:

Je mag als Nederlander maar 3 maanden daar verblijven, dan nog verlengen met 3 maanden en dan moet je 6 maanden het land uit.

Je mag als Nederlander niet daar werken, behalve met werkvergunning, die je alleen krijgt als je met een Braziliaanse trouwt.

Er is een bar daar in het centrum, die misschien beschikbaar komt.
Ik ben van plan om begin mei 2 weken naar Fortaleza te gaan en kijken wat er mogelijk is. Het ontbreekt mij aan een start-kapitaal, maar ik ben wel van plan met m’n braziliaanse vriendin te trouwen.
Dit betekent, dat ik daar mag wonen en werken.
Misschien kunnen we samen wel iets ondernemen.
Hoe kunnen we bespreken als je me een mailtje stuurt.
Finch
[email=ofincho@hotmail.com]ofincho@hotmail.com

ik denk dat je wel meer wilt dan iets beginnen meneer Stil…

Ha die bas,
Ik ben michael met de zelfde ideeen ben zinds mei terug in nl heb een jaartje in fortaleza gewoont en gewerkt ga zo sne mogelijk terug maar wil ook iets beginnen mischien kunnen we eens praten gr. michael