Ik zit op dit moment in Auckland, en ben op zoek naar een kamer in een gezellig huis! Als je dus iets weet, hoor ik het graag:)
In bijvoorbeeld het Empire Building zijn wel kamers vrij, maar het lijkt me gezelliger om hier samen met iemand in te trekken. Dus ook als je zelf iets zoekt: laat maar weten!
En zijn er nog meer mensen in Auckland op dit moment? Ik zit hier voor 4 maanden, dus misschien is het gezellig om wat af te spreken!
Zou je ons willen laten weten hoe het met je zoektocht is afgelopen?
En heb je nog tips voor andere studenten wanneer ze in Auckland aankomen? Bedankt!
Ik heb inmiddels een kamer gevonden, en het ging echt heel makkelijk!
Ik was van plan om zelf een kamer te vinden, via de site trademe.co.nz. Dit is een soort Markplaats van Nieuw Zeeland, en bij Real Estate staan heel veel kamers aangeboden. Maar toen ik hier aankwam bleek het toch moeilijker te om een leuk huis te vinden. Een kamer vinden gaat prima, maar meestal zit je dan met mensen uit Azië. Dit kan ook best gezellig zijn, maar omdat ze vooral met elkaar optrekken was ik meer op zoek naar een huis met andere (internationale) studenten.
Ik heb toen de organisatie stagehuis (www.stagehuis.nl) gebelt, en toen had ik binnen 5 minuten een kamer! In de Empire Apartments. Hier kan je ook zelf een kamer vinden, maar dan weet je dus niet met wie je komt te wonen. Nu zit ik met 2 Nederlandse meisjes en dat is erg gezellig! Het is wel erg duur, en duurder dan dat je zelf ergens een kamer vindt… Deze organisatie organiseert trouwens ook avondjes in een café, en organiseert weekendjes weg…