9 maanden Auckland vanaf September 2010

Hoihoi,

Ik ben een meisje van 19 jaar en ga van september 2010 tot juni 2011 stage lopen en afstuderen in Auckland! (Richting laboratoriumonderzoek).
En het leek me wel heel fijn om iemand te kennen die rond die tijd (of een deel ervan!) ook in Auckland verblijft zodat we toch nog elkaar hebben waar we op terug kunnen vallen en waarmee ik de prachtige Nederlandse taal voort kan zetten :wink: En gewoon een gezellig maatje om leuke dingen mee te doen!

Maar dat leek me dus wel leuk! En wie weet misschien ook samen vliegen? Ik zie er namelijk behoorlijk tegenop om al die uren in mijn eentje door te brengen haha! Mijn plan was rond 20 augustus te vliegen.

Ik hoor het allemaal wel! :slight_smile:

Groetjes,

Eline

Hoi Eline,

Gaaf dat je dit gaat doen. Auckland is een leuke stad, ben zelf net terug van een jaar Nieuw-Zeeland. Ik kwam hier een tijdje terug Kim tegen die hier ook een paar maanden ging studeren en die schreef het volgende over onderdak met Nederlandse meiden, zie: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=85688

Nederlanders zitten er altijd in Auckland, maar ik heb zelf niet gestudeerd, dus weet niet precies waar ze zitten. Mogelijk dat andere mensen je hier nog bij kunnen helpen. Een andere tip, mocht je in het vliegtuig zitten in je eentje, spreek dan gewoon je buurman/buurvrouw aan. Vaak vinden mensen het hartstikke leuk om een praatje te maken. Dat is in ieder geval mijn ervaring!

Succes en laat even weten hoe je reis verder zal verlopen.

Groetjes,
Ruud

Hoi Eline!!

Ik vertrek ook naar Auckland, ga er een jaar werken als au-pair!!
Kijk er héél hard naar uit, al ben ik ook wel wat zenuwachtig!! Hoop er snel leuke mensen tegen te komen!! En idd: die vlucht van 36u in m’n eentje is nu ook niet iets waar ik op zit te wachten!! Weet je intss al wanneer je vertrekt? Ik normaal gezien 21 september, en zou dan een stop-over van 4d willen doen in Sydney, al weet ik dat nog niet zeker!

Laat me maar weten wat jouw plannen zijn, ben nieuwsgierig :-)) Waar ga je ergens wonen in Auckland? Ik ergens aan Mt Eden!!

groetjesss X

Tine (25)

Hee!

Oh wat leuk om te horen dat je ook gaat! :slight_smile:
Ik vlieg 20 augustus naar Auckland, via Hong Kong. Dat is dus echt al heeel bijna en heb er ook echt al gruwelijk veel zin in!! En met die vliegreis komt het wel goed denk ik. Ik ga gewoon tegen allemaal onbekende mensen aan praten hahah want die moeten ook allemaal lang in het vliegtuig zitten dus hopelijk hou ik het wel vol! En anders kan ik films kijken, muziek luisteren of slapen :slight_smile:

Ik ga wonen in Empire Apartments, dat ligt heel dichtbij de University of Auckland, waar ik stage ga lopen. Midden in het centrum! Ik zie dat Mt. Eden er wat onder ligt! Maar goed jij zal je vast ook vaak zat in het centrum vertoeven :wink:

Ga je ook een weblog bijhouden? :slight_smile: Dat zou wel leuk zijn om te kunnen volgen en mss beetje contact te houden! Ik heb er al wel een, namelijk: http://aucklandeneline.waarbenjij.nu .

Nou ik hoor het allemaal nog en wie weet dat ik je daar eens zie! :slight_smile:

Groetjes,

Eline

Super, je bent er intss dus al!! Ga meteen kijken op je reisblog, ben benieuwd :-)) Mijn ticket is intss ook gekocht: 21/09 vertrekken, 4 nachtjes Sydney en dan verder naar Auckland de 27e, aftellen dus!!
Mijn reisblog wordt: tineschils.reismee.nl

Ik reageer nog wel op je blog dan :-))

Groetjesssss en succes!!!

Tine