Olifanten festival Surin 2010

Hai, weet iemand wat de juiste datum is voor dit festival?

Vind op internet twee verschillende: de ene zegt 13/14 nov 2010 en de ander zegt 20/21 nov 2010.
Maakt voor mij wel net het verschil tussen het wel of niet kunnen meemaken van dit festival!

Hoop dat iemand dit weet.

grtz Alyss

20 en 21 November is het Olifanten Festival weer in Surin.
Er zijn diverse shows en dus ook diverse entree tickets te koop!!
Alsook een breakfastshow van 8:30am tot 11:00am.
Oppassen, De hotels en guesthouses in Surin kunnen wel dat weekend volzet zijn.
Liefst je hotelboekingen van tervoren regelen aub!!

elk jaar, 3, e weekeind van november ,is het festival, met 1200 dansers en 300 olifanten! Tip op vrijdag komen de olifanten in surin binnen en krijgen ´s morgens vroeg een banket! zorg dus dat u er al op donderdag bent!, koop kaarten voor 1 dag, beide dagen dezelfde show!

PS:boek tijdig uw onderkomen!, het is zeer druk! :chin:

ooh het klinkt echt amazing! Maar nu zit ik met een probleem… want in ditzelfde weekend is ook het Loy Kathrong festival, wat ik graag in Chiang Mai wil meemaken.
Wat nu? Weet iemand of het mogelijk is de ene dag in Surin te zijn en de andere dag in Chiang Mai en dan nog wel te kunnen genieten van wat ik zie…??

kan niet kiezen!! :confused:

grtz Alyssa

goh,Alyssa!!
Surin ligt 460km van Bangkok,bereikbaar met trein en bus,dan nog een vliegtuig nemen naar Chiangmai.
Het gaat, maar ikzelf zou het toch niet overwegen!!
Ik zou gaan voor het Loy krathong festival in Chiangmai,Alyssa!

Ja daar neigde ik zelf ook al naar. Het is niet anders, maar een zo’n festival is ook al heel mooi!

grtz Alyssa

Olifant festival is mooi om te zien…Daarnaast wordt er de spannende strijd uitgebeeld die de koning van Thailand in de zestiende eeuw voerde tegen Birma.

Als ik een keuze zou moeten maken, zou ik ook voor Loy Krathong gaan…

Hallo.

Zojuist aangemeld dus gelijk maar wat posten en vragen :

Op 18 Nov. kom ik aan in Bangkok,ga dan direct door naar mijn vriendin in Sung Noen vlakbij Khorat .

Ook ik ben van plan naar Surin te gaan en heb mijn Thaise vriendin gevraagt te informeren naar kaarten/shows.

Ze had nu voor mij alleen de info dat ze kaarten kon bestellen voor de breakfestshow in de ochtend voor 1000 THB per kaartje.

Wat ik begrepen heb op wat Engelstalige info sites is dat er ook avondshows zijn ? mijn vriendin spreekt nog weinig anders dan de Thaise taal dus haar uitleggen wat ik precies zoek, wil etc is nu nog wat lastig af en toe vanuit Nederland .

Hotels boeken lukt haar ook nog niet mede omdat ze ook pas sinds kort op internet zit .Dat moet ik dus gaan doen vanuit Nederland of we gaan gewoon weer terug naar Sung Noen na afloop .
Surin-Sung Noen per bus is denk ik een kleine 3 uurtjes ?

Mijn vraag luidt dan ook :Weet iemand welke shows er nu precies zijn en wat het een beetje inhoudt etc ?

Vrijdags de olifanten optocht door Surin begrijp ik …hoelaat ongeveer ?

mvg driver

Het festival begint op vrijdagmorgen waarbij een optocht van ruim 300 olifanten door Surin naar een groot veld bij Prasat road loopt. In de optocht zijn sommige mahouts gekleed zoals dat ten tijde van de Khmer oorlogen was. Daarnaast lopen er in de optocht ook kinderen en leraren mee in traditionele kleding met bijbehorende dans en muziek. Eenmaal aangekomen staat de ontbijttafel voor de olifanten klaar. De onbijttafel is tientallen meters lang en rijkelijk gevuld met fruit en verder alles wat olifanten lekker vinden.

Hierna is het tijd voor wat spektakel. Olifanten die voetballen, wedstrijden met krachtmetingen en op zaterdag- en zondagmorgen worden de olifanten ingezet om de oorlogen uit de Khmer tijd na te spelen.

Dank voor de reactie .

Dat wordt dan Donderdags direct door via Bangkok naar Sung Noen even mijn spullen dumpen in ons appartementje en dan weer door naar Surin wslijk zodat we Vrijdags de Olifanten parade kunnen zien dat lijkt me eigenlijk het leukste van alles.

En nog even een show meepakken mits we kaarten kunnen regelen.

mvg driver

Bedankt voor de adviezen! Ga toch maar voor Loy Kathrong, ook omdat het beter uitkomt met mijn route. Ik denk maar zo: volgend jaar weer een kans! :hihi:

Driver: veel plezier! Laat je weten hoe het was?

grtz Alyssa

Hoi Alyssa…Als we i.d.d erheen gaan laat ik het zeker weten hoe we het vonden , jij ook ?

mvg driver

doe ik!:dag: