Na het uitvoerig bestuderen van het Sri Lanka Forum heb ik een mooie planning gemaakt voor mijn reis door Sri Lanka komende Augustus. Bedankt voor alle nuttige informatie!
Er zijn genoeg mooie hotels en guesthouses te vinden, maar wij zijn redelijk avontuurlijk ingesteld en houden er van om te overnachten in avontuurlijke accommodaties.
Denk hierbij aan hutten van natuurlijke materialen, boomhutten, bamboehutten en andere accomodaties die je als avontuurlijk kan beschouwen(bijzondere locaties).
Echter op dit forum en in het algemeen heb ik nog weinig hierover kunnen vinden en ik kan mij voorstellen dat hier meer mensen geïnteresseerd in zijn.
Mijn vraag is daarom of jullie tips en ervaringen hebben voor accommodaties zoals hiervoor beschreven?
En eventueel ervaringen met off the beaten track activiteiten in Sri Lanka?
Een hele bijzondere overnachting is bij Maulie de Saram in haar Galkadawala Forest Lodge. Zij heeft 10 jaar geleden een stuk land gekocht bij een meer dat geschikt gemaakt was voor rijstbouw. Daarop heeft ze met gerecyclede materialen een hele leuke overnachting gebouwd. Na een paar jaar is de natuur helemaal teruggekomen inclusief allerlei dieren en bijzondere planten. Nu zitten er allerlei bijzonder vogels, giant squirrels, aapjes noem maar op. Bij het meertje zie je veel IJsvogeltjes en soms zelfs wilde olifanten. Prijs is dacht ik rond de € 50,-- p/n Er is alleen geen vlees en alcohol, zij is overtuigd Boeddhist. Maar je mag het wel meenemen.
Een andere, hele bijzondere overnachting is bij Lars Sorenssen in Tree Tops, dit tentenkamp ligt in de omheining van Yala en hier zie je de olifanten gewoon 15 meter van je vandaan langslopen. Door alle belastingen en toeslagen van de overheid is dit wel een dure overnachting. Ik denk zo rond de € 200,-- (all-inclusive + safariwandeling).
Daarnaast in Sigiriya heb je The Thick Forest, eenvoudig maar wel heel leuk. Houten huisjes die op palen in het bos staan. Betaal je inclusief ontbijt rond de € 35,-- p/n. En zo zijn er heel veel leuke bijzondere plekken om te overnachten in alle prijsklassen.