Nieuw lid "Chinon"

Ik stel me graag even voor op deze rustige zondagochtend. Het regent dus ik spendeer tijd achter de computer in plaats van in de tuin. Mijn man Will en ik zijn in het buitengebied van de historische stad Chinon beland in april 2009. Chinon ligt in de regio Centre, in het departement Indre-et-Loire, Frankrijk. De streek kennen we beter als de Loirevallei of het Loiredal. We wonen hier permanent met onze drie honden en twee katten. Onze kinderen zijn al groot en wonen in resp. Antwerpen en Den Haag. Will en ik zijn kleine zelfstandigen. We verhuren en beheren vakantiehuisjes, gîtes in het Frans en ook een gastenkamer (Chambre d’hôte). Ons tweede bedrijfje verkoopt onderdelen voor Lelijke Eenden en aanverwante 2CV modellen en carrosserie waarmee je een 2CV zelf kunt ombouwen tot een energiezuinige sportauto met hergebruik van tal van onderdelen. We wonen hier graag temidden van veel natuur. Leven als God in Frankrijk is een mythe. Ici, vivre est un art!

Hoi Chinon,welkom op wereldwijzer!
Nou Chinon is een mooie stad om te bezoeken,(zie foto hieronder)
Hoe ben je op het idee gekomen om te gaan emigeren naar Frankrijk?
In iedergeval als je nog eventueel tips moest hebben wat betreft Frankrijk (steden,natuur,bevolking,etc…) dan kan je die altijd posten in het Frankrijk Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met het verhuren van vakantiehuisjes !
groet,georgessiam.

http://mijnwhippet.be/userfiles/Image/chinon/Chinon-01.JPG