Nieuw hier!

:dag: allemaal!
Eerlijk is eerlijk, niet alleen nieuw hier, maar ook nieuw met dit soort websites~!
Maar, here goes nothing!

Ben sinds 9 jaar weer (even) terug in Nederland! Oh,… wat is het hier KOUD!

Jarenlang heb ik gewoont en gewerkt in het buitenland, in de meest uiteenlopende landen. Door Europa (met London, Italie, Griekenland, Duitsland, Oostenrijk, Belgie, Spanje, …) tot in Senegal, Noord Afrika (Marokko, Tunesie en Egypte) en Azie (Cambodia en Thailand). Trekvakanties door de USA, Canada en Alaska.

Daarvan was ik de laatste 6 jaar werkzaam bij een grote, internationale touroperator. Eind 2012 heb ik dan eindelijk ontslag genomen, en ben nu op zoek naar een nieuwe uitdaging… Ik zou natuurlijk liever onderweg zijn als een soort kruising tussen de personages als “Kira Salak en Floortje Dessing” maar hey, die posities liggen niet voor het oprapen.

Natuurlijk niet het juiste tijdstip uitgekozen (is het dat ooit???) om werk te zoeken. Maar na twee maanden vraag ik me eerder af wat hier de grotere uitdaging is, het “in nederland zijn” of “die nieuwe baan”…

Verder, oh ik kan uren vertellen over de grappige verhalen onder het motto “de massa tourist en zijn zorgen” maar heb ook veel ervaringen opgedaan met touroperators, problemen oplossen en eigen reiservaringen opgedaan.
Meer als voldoende ervaring met het wonen en werken in het buitenland, dus voel je vrij om te vragen! Websites & links, contacten, … you name it!

Ik maak inmiddels groot verschil in de keuze naar welke landen ik wil, of ik er wil wonen/werken of alleen op vakantie.
Mijn backpack (=vakantie) bucket list: Zuid Afrika, Zuid America (en de Maya Route), Papua / New Guinea en New Sealand. Hobbies zijn ehm… reizen, lezen en fotografie!

Wat ik zoek? Nou gewoon, leuke contacten, tips en reisverhalen van anderen! :slight_smile:

Groetjes!!!
Mieki “Travel is the only thing you can buy that makes you richer”

Hoi Mieki,welkom op wereldwijzer!
Nou als ik je lijstje bekijk heb je al aardig wat landen van de wereld bezocht.
Indien je met vragen zit over bepaalde landen of je hebt tips die je wilt delen met de leden hier op wwz,dan kan je die altijd plaatsen op de verschillende landenfora’s die hier aanwezig zijn op wereldwijzer!
Succ6 nog met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst Mieki !
groet,georgessiam.